Sulten på gryn

Den nye reklamefilmen for data -og TV-spillet «Mercenaries 2» er kynisk, men også ærlig.

12459 90ee4 original
12460 594ed original

Reklame for dataspill har fått et betydelig løft de siste årene, med dyre, prisvinnende filmer og kampanjer utviklet for millioner av dollar, for eksempel kampanjen til «Halo 3», som var så bra at enkelte ble skuffet da de så hvor tynn historien i spillet var i forhold til hva de «episke» reklamefilmene lovet.

Nå er byrået Draft/FCB San Francisco klar med filmen «Ca$h» for spillet «Mercenairies 2», og som tittelen antyder er det penger og ikke ideologi det handler om i det bortimot absurd gla'voldelige spillet.

Regissør Shilo fra produksjonsselskapet Bicoastal har for øvrig laget en egen «directors cut» av filmen, litt lengre i spilletid og med noe annerledes musikk. Den ligger som nr. 2 i mediespilleren.

Begge funker som fy, i vår ydmyke mening.