Svensk heder til Prøvekaninkampanjen

Webkampanjen fra Dinamo Reklame for Visit Denmark er kåret til sommerens beste web av det svenske bransjebladet Resumé.

9503 a8966 original

Med nesten dobbelt så mange jurypoeng som nummer to i kåringen hoppet kaninene til topps i kåringen for månedene juni, juli og august, foran annonsører som IKEA og Diesel.

Kampanjen utlyste stillinger der jobben var å teste påstanden om at Danmark er like deilig også utenfor høysesong. For å kunne søke stillingen måtte man bestå en interaktiv opptaksprøve. Blant annet skulle man avsløre hvem som var den virkelige dansken i et panel av underlige figurer; en dressmann, en gledespike, en sjømann og et par slacke «roligans».

Visit Denmark mottok fem tusen søknader på stillingene. Juryen har premiert tekstenes kombinasjon av ironi og humor på den ene siden, og innholdsmessig relevante salgsargument på den andre. Dessuten trekker de fram holdbarheten i siten, idet hver figur leverer sine budskap på ulike måter når de aktiveres flere ganger.
– Grymt, sier tekstforfatter Stein Simonsen i Dinamo Reklame, i en knapp kommentar.

AD hos Dinamo var Live Huse, prosjektleder Unni Rolfsen og konsulent Tom Ovind. Siten er produsert av ACNE Digital og ACNE Film i Stockholm. Siten kan sees på visitdenmark.no/kanin.

Se kåringen her.