Syv internettjobber til finale
DDB Tribal/Bleed, Kitchen, Try/Apt, MediaFront og McCann har jobber som er shortlistet til finalen i Cyber Lions. De to førstnevnte med to jobber hver.
Syv internettarbeider i Cyberfinalen er norsk rekord i Cannes-sammenheng. Disse jobbene gikk videre i konkurransen:
«The Max Fan Guide», for Pepsimax, DDB Tribal/Bleed
«Krifa» for Kristelig fagforening, DDB Tribal
«Se min kjole» for Fretex, Kitchen
«Drug addict» for Uteseksjonen, Kitchen
«Hørselstesten», Norges Røde Kors, Try/Apt
«Sol Comments», for Scandinavia Online, MediaFront
«Aerial Photos» for Gule sider, McCann
I fjor gikk seks norske jobber til finale. To ble til slutt hedret med pris: Antinarkotika-nettstedet for Uteseksjonen og Stella-promoen for Kreativt Forum fikk begge en bronse. Svenske Farfar tok Grand Prix.
Vinnerne blir annonsert onsdag kveld.