Takk for frivillig innsats!

Etter at Bates United i høst vant Reklame for Alvor har veldig mange, også utenfor byrået, bidratt med det de kan for å rekruttere nye frivillige til Norges Frivilligsentraler.

56704 d24d4 original
56716 14101 original
56719 2d620 original
56722 57850 original
56725 c5b73 original
56728 8958b original
56731 3f03c original

Ikke minst har mange stilt opp i produksjonen av de kreative løsningene, men det å få medieplassering har også vært en viktig del av jobben.

– I år valgte vi å gjøre medieinnsalget på en litt annen måte enn tidligere. Istedenfor at vi ba om plass hos de ulike mediehusene, så inviterte vi mediehusene til en presentasjon av konseptet der de selv kunne se potensialet i løsningene og hvordan de kunne passe i deres medier. Stemningen var meget god under presentasjonen. Som vi hadde håpet så de fort mange relevante muligheter, noe som ga verdifull respons. I skrivende stund er vi oppe i over seks millioner i annonseverdi, forteller Thomas Johansen, digital manager i PHD.

Mange av løsningene er derfor også skreddersydd for å treffe folk med interesser i nedslagsfeltet til spesifikke medier (eksempelvis søkes en «Streiting» på annonseplass i Finansavisen, «Hipster» i D2). Til nå har tre filmer, 15 ulike helsiders annonser, tre radiospotter, ulike utendørsløsninger og en mengde forskjellige nettannonser vært på lufta.

Alle sluses til samme sted

De fleste store mediehusene har stilt opp med plass: Mediehuset TEK, Eniro,Widespace, Clear Channel, TV2 (web), TV2 (TV), P4, SBS, Kapital, Finansavisen, BeOn, Amedia (web), Amedia (print), JCDeacux, MTGTV, Mittanbud, Dagbladet (print), Dagbladet (web), Nettavisen, VG (print+web), Storby (print), Startsiden, ABC Nyheter og Startsiden.

Alle løsningene leder til nettstedet detdukan.com. Her får man konkrete tips om hvordan du kan benytte det du kan i det frivillige arbeidet for å bidra med til en inspirerende, inkluderende og støttende lokalmiljø.

– Kort tid etter at kampanjen var i gang viste målinger at trafikken til frivilligsentralens nettsider hadde økt med 800 prosent, og sentralene melder om fint tilsig av folk som vil bidra med det de kan, forteller Gunnar Frigaard, AD i Bates United.

Kåret til Månedens arbeid

Reklame for Alvor-kampanjen «Gjort det de kan» kan allerede innkassere en pris for beste arbeid, nemlig vår egen leserkåring for desember 2014, der den konkurrerte mot kampanjer fra annonsører som Bølgeblikk (Tank), VisitDenmark (Dinamo), Forsvaret (Hyper) og Hennig Olsen (TRY/Apt).

De som har bidratt

  • Kreativt team: Gunnar Frigaard, Anders Aasheim, Petter Andersen, Yngve Hellman
  • Prosjektleder: Marianne Sørlie
  • Bannerproduksjon: Jan Thomas Pettersen
  • Ferdiggjøring: Lasse Breivold
  • Ansvarlig hos kunde: Wenche Erichsen og Silje Farner-Calvert
  • Prosjektleder Kreativt Forum: Victoria Asmerom Bratli
  • Digiboards og casefilm: Christian Hvatum
  • Lyd, casemovie: John Erling Johnson
  • Mediebyrå: PHD med medierådgiver Thomas Johansen
  • Filmproduksjon: Tangrystan
  • Regissører: Simen Alsvik, Trond Fausa Aurvåg og Fridtjov Såheim
  • Filmfotograf: Anders Flatland
  • Executive Producers: Gry Sætre og Beate Tangre
  • Produsent: Rebecca Padoin
  • Kamera: Kamerautleien
  • Grip: Gripteknikk
  • Lys: Dagslys
  • Lyd, grade og online: Postmenn
  • Webproduksjon: Shortcut
  • Frontend og design: Helle Holmsen
  • Seniorutvikler: Thomas Kjeldahl Nilsson
  • Donert domene: Jonas Jafari
  • Radioproduksjon: Verdens Sterkeste Mann
  • Produsent: Kjetil Røst Nilsen
  • Regi: Jesper Sundnes
  • Lyddesigner: Kjetil Schjander Luhr