TBWA fikk UTprisen for mai

TBWA vinner UTprisen for mai med sin særegne jobb for Smartfish, der den rosa figuren «The Vibrant Twitterer» i april gikk rundt og forvirret folk i Oslo sentrum.

5112 d1603 original
5113 57d39 original
5114 264cc original

Omega 3 juice-produsenten Smartfish lanserte drikken Vibrant i april, og hovedelementet kampanjen var en person i rosa dress og med en grønn hjernehatt, som vandret rundt i byen og fortalte om det som kom i hans vei på mikrobloggtjenesten Twitter.

Flere av opplevelesene ble tatt opp på video og publisert på YouTube, inkludert flere knappe intervjuer med snowboardess Terje Håkonsen.

Juryen sier: «En fin og helstøpt utendørsjobb, som på en fiffig måte inkluderer flere nivåer av interaktivitet. En god og relevant løsning, som involverer en ung målgruppe på en smart måte i 2009.»

Les mer om The Vibrant Twitterer her.

Kunde: Smartfish
Arbeidsgruppe hos TBWA: Benjamin Aker, Martin Holm,
Erik Heisholt, Nicholas McLean, Ingrid Evensen
Frilans: Andreas Skjelbred Frølich
Illustratør, grafisk designer: Robin Snasen Rengård
Kostymør: Ellen Ystehede


Annonse: