Til topps i MMM: Kaizervirus

Vinnerne i Max Marketing Mix 2013 er kåret. Kampanjen «Kaizersvirus», fra Haaland, Eidsvåg & Strøm i samarbeid med Anorak og Notch, stakk av med Grand Prix. Nystartede Bouvet hevdet seg også i toppen.

22068 100dd original
«The Kaizervirus». Regi: Lars Klevberg
22069 a019e original
«Bouvetøya»

Max Marketing Mix (MMM), tidligere kjent som NM i DM, er en kanaluavhengig pris som dekker hele spekteret av markedsaktiviteter. MMM deles ut av Norsk Direktemarkedsførings Forening (NORDMA). Vinneren plikter å dokumentere at kampanjen har gitt resultater, samtidig som det skal bygge på en klar strategi og være et godt kreativt arbeid.

I år har MMM fått en helt ny liste med vinnere, med koalisjonen Haaland, Eidsvåg & Strøm, Anorak og Notch som den store vinneren for kampanjen «Kaizersvirus». Disse tok med seg gull i klassen integrert markedsføring, Årets AD og den gjeve prisen MMM Grand Prix.

Ellers er prisene jevnt fordelt mellom en rekke byråer. Gull ble utdelt til Dinamo, Bouvet, McCann og nykommeren Oculos. Profilerte byråer som Try, Creuna og SMFB hentet også hjem priser under prisutdelingen torsdag kveld. Det samme gjorde også Bring Dialog og Evokedset. De sistnevnte hentet pris for Årets Innsamlingsaksjon og sølv i lojalitetsprogrammer. Årets Callcenter ble i år, som i fjor, DRS – Direkte Response Service.

Se de enkelte vinnerjobbene og teamene bak her.

«The Kaizervirus». Regi: Lars Klevberg

«Bouvetøya»