Til topps med køddetelefoni

Førsteplass i Sølvtaggen for juni/juli går til Tele2-kampanjen «Cheap calls are hard to resist» av SMFB og stockholmsbyrået ACNE.

10067 74ec1 original

Gulltaggenjuryen er full av lovord om sommerens vinner:
– Kampanjen blander enkle, klassiske og sterke dramaturgiske virkemidler med avansert teknologi på en svært gjennomført og profesjonell måte. Annonsøren Tele2 presenteres som en utpreget flink, fremoverlent og utfordrende mobiltelefonoperatør, heter det blant annet i juryens uttalelse.

Lovordene fortsetter:
– Kampanjen integrerer mobiltelefonen som en sentral budskapsbærer i dramaturgien. Det er nytt og spesielt at telefonen har blitt gitt en så sentral og omfattende rolle. I tillegg vakte synkroniseringen mellom lyd og bilde, hvor lyden kom gjennom mobilen og bildet var på kampanjesiden svært hevede øyenbryn hos de fleste av nettnerdene i juryen.

Stemningen i kampanjen gir en helt tydelig personlighet for Tele2 i markedet, som en mer offensiv aktør i motsetning til de mer familiekoselige konkurrentene som dominerer. Dette er tydelig og differensierende reklame!»



God stemning tross strengt ombud Til tross for – eller kanskje nettopp på grunn av – tildels sterk kritikk fra Forbrukerombudet tidligere i sommer, noe som førte til kosmetiske forandringer av kampanjen, er det kun lutter glede å spore fra Tele2-hold i dag.

– Det er veldig morsomt å vinne Sølvtaggen, kanskje spesielt med denne kampanjen. SMFB og ACNE har virkelig levert en kampanje i tråd med utfordringen vår. Den er utfordrende, ungdommelig og differensiert, akkurat slik som Tele2, uttaler en stolt Christian Sæterhaug, markedsdirektør i Tele2.

Bleed og Suddenly Andreplassen i juni/juli-kåringen gikk til Pepsi for kampanjen «Mucho Rabaldo», laget av Bleed. Tredje plass gikk til Mentos, en kampanje laget av Suddenly Oslo.

Klikk her for å se månedens vinner.

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Kreativt team Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre, konsulent Christian Steen, prosjektleder Jannecke Østvold og web director Sophia Lindholm.
Produsert av ACNE Digital