Til topps med realityspill

Spillet om realityserien «Farmen» på TV2 stakk av med seieren i siste runde av Sølvtaggen.

9115 d1078 original

MediaFront står bak løsningen, som kan skilte med nesten 300.000 unike besøkende i kampanjeperioden. «Farmenspillet» er en omfattende kampanje med spill og konkurranser basert på TV-konseptet «Farmen›. Som i TV-serien har «Farmenspillet» blant annet tvekampspill, innhenting av kroner og kamp om å bli Storbonde som viktige elementer. Hele spillets gang og distribusjonen er basert på tett integrasjon mot Facebook, men også Nettby, Twitter og E-post.

Juryen uttaler:
«Juryen setter pris på at hele kampanjen føles svært relevant i forhold til konseptet Farmen. Videre har kampanjen klart å utnytte blant annet Facebook på en svært effektiv måte og dermed skapt stor ubetalt spredning og mange veier inn til Farmenspillet. Den helhetlige og godt gjennomførte kampanjen bærer preg av god planlegging, og det at spillet ble rullet ut i flere faser synkront med hvordan Farmen på TV utviklet seg applauderes spesielt av juryen.»?

Dette er MediaFronts første Sølvtagg i 2010. Byrået roser oppdragsgiver TV2 for fremoverlent innstilling til hele prosjektet.
– All ære til TV 2 for å være proaktive i et stadig mer åpent marked. Ved å tilrettelegge en opplevelse som folk har brukt til å forsterke og opprettholde sine sosiale relasjoner, igjennom en løsning som ikke er en kampanje i tradisjonell forstand, men en sammensmelting mellom produkt, plattform og kommunikasjon, har TV 2 lyktes med å aktivere markedet, kommenterer kreativ rådgiver i MediaFront, Joakim Vars Nilsen.

Se vinnerjobben her.

Øvrige navn på månedens vinnerliste:

2. plass: Dist Creative og Burger King – «Have it your way: Betal med likes»
3. plass: McCann og Widerøe – «Finn din sommerperle»
4. plass: Kikkut+Anorak og Amnesty International – Uspesifisert.no
5. plass: MediaFront – Liberal.no

Teamet bak månedens vinner fra MediaFront bestod av: Joakim Vars Nilsen (kreativ rådgiver), Pål H. Dobloug (tekstforfatter), Linn Wirum (designer), Marc Garcia (interactive programmer), Lisa Canneaux (prosjektleder).

Back-end: Copyleft (ansvarlig: Leo Utskot)