Til topps på reklamebarometer

Den animerte filmen for Q-Sjokolademelk, laget av MK Bergen, scorer høyt på Finansavisens reklamebarometer på områder som branding og evne til å skape oppmerksomhet.

6474 d45bc original

Ifølge Bjørn Dahl i Mediaedge:cia, som gjennomfører reklamtesten i Finansavisens Reklamebarometer, scorer MK Bergens animerte konkurransefilm uvanlig høyt.
– Dette er sannsynligvis en av de beste reklamefilmene vi har vurdert. Jeg tror ikke jeg har sett én reklame som har scoret bedre på branding og evne til å skape oppmerksomhet, forteller Dahl til Finansavisen.

– 88 prosent er altså ikke i tvil om hvem som er avsender. Det er fantastisk bra! Alt som sies og vises i denne filmen handler om brandet Q Sjokolademelk. Produktet er tydelig integrert i reklamen, sier Dahl.

Filmen oppnådde 58 prosent på liking på undersøkelsen, mens 12 prosent oppgir at de ikke liker filmen.

Nesten seks av ti sier dessuten at reklamen gjør det mer sannsynlig at de vil kjøpe Q-sjokolademelk i framtiden.
– Det er helt vanvittig høyt. Jeg har aldri sett noe lignende, sier Dahl.

Salget av Q-Sjokolademelk er tredoblet det siste året, melder Finansavisen.