TINE inngår designavtaler med Grid Branding og We Oslo

TINE har inngått rammeavtaler med to nye byråer for kjøp av tjenester innen design: We Oslo og Grid Branding.

Microsoft Teams imagex 73
Fra venstre: Henning Gustavsen (Grid), Thomas Grotle (Grid), Regina Øvergaard (TINE), Linn Heidi Lunde (TINE), Unn Grønvold Nikolaisen (TINE), Merethe Nyvold Johannessen (TINE), Linn Bakke (We Oslo), Kristine Lillevik (We Oslo).

– TINE har en bred merkeportefølje med til dels omfattende produktportefølje. Derfor er det viktig for oss med kreativt sterke og kompetente samarbeidspartnere som leverer solide løsninger, og som ikke er redde for å utfordre oss slik at vi sammen kan videreutvikle enda sterkere merkeidentiteter, sier Linn Heidi Lunde, Sjef for Merkevare og Markedskommunikasjon i TINE.

Valget falt på byråene We Oslo og Grid Branding, etter det TINE omtaler som en grundig og omfattende prosess hvor de vurderte kompetanse, kvalitet, bærekraft og pris.

– Det har vært viktig for TINE å være godt dekket både med hensyn til strategi og utførende leveranser. Etter en totalvurdering stod Grid Branding og We Oslo igjen som våre førstevalg, sier Senior Strategisk Kategorispesialist i TINE Innkjøp, Merethe Nyvold Johannessen, som understreker at TINE ønsket å legge minst mulig arbeid på byråene i prosessen.

Avtalen gjelder kjøp av tjenester innen design, og har en varighet på tre år. Avtalen er en konsernavtale på vegne av TINE SA, som betyr at Fjordland og Diplom-Is også kan benytte seg av avtalene.

– En drøm for oss

Daglig leder i We Oslo, Linn Bakke, sier hun er både glad og stolt over å ha landet en langsiktig avtale med TINE.

– TINE er en del av den norske folkasjela og vår felles kulturhistorie. Det er en drøm for oss å få lov til å være med å forvalte og utvikle merkevarene til en så premissgivende aktør. Vi har allerede jobbet med TINE på noen prosjekter og har hatt et profesjonelt og hyggelig samarbeid så langt. Så vi gleder oss til å ta fatt på det vi skal skape sammen, sier Bakke.

Grid Branding er et kreativt byrå som jobber strategisk med design og reklame, og omtaler seg selv som «kreative merkevarenerder».

– Vi trigges spesielt av å arbeide med faglig krevende problemstillinger. TINE har sterke merkevarer, men også en kompleks portefølje med mange interessante utfordringer knyttet til posisjonering, distinkte merkeelementer, merkearkitektur og navigering innen hver produktkategori. 
Vi ser frem til å kunne bryne oss på disse utfordringene, og bidra til TINEs videre utvikling, sier strategisk rådgiver i Grid Branding, Thomas Grotle.

– Vi tror på at skikkelig gode samarbeid forløser kreativitet og unike løsninger. I Grid og We Oslo har vi allerede funnet tonen med folk vi gleder oss til å bli bedre kjent med og jobbe med fremover, avslutter Linn Heidi Nemeth Lunde i TINE.