Tise anbefaler bruktklær og introduserer TV shop-personligheten «Glinda»

Gjenbruks-appen Tise anbefaler gjenbruk i sin nye kampanje, naturlig nok. Det er det danske byrået &CO. (The North Alliance) som har utviklet konseptet.

Tise

Gjenbruksappen Tise lanserer sin første nordiske kampanje med et ambisiøst mål for bærekraftig klesforbruk. «Hver tredje gang, velg second hand, fordi vi har bare en planet» er budskapet.

Bakgrunnen er at klesindustrien alene er ansvarlig for 10 % av menneskeskapt karbonutslipp (ifølge The World Economic Forum).

— I Norden har vi kommet langt når det kommer til klimabevissthet. Dessverre gjenspeiles ikke dette i klesforbruket vårt. Derfor har vi nå lyst til å slå et slag for å også ta klimabevisste valg når det kommer til garderoben vår. De mest bærekraftige klærne som finnes er de du allerede har i garderoben din, sier Victoria Hauk, Markedsdirektør i Tise

Se filmen her.

Den nye plattformen er nå lansert i hele Norden, med den fiktive aktivisten, z-liste kjendisen og motepersonligheten Glinda i front. Gjennom et TV-shop univers, regissert av Bertil Vorre og produsert av New Land, tar Glinda til orde for at Generasjon Z skal handle brukte klær gjennom appen Tise.