To gull i Eurobest

Tidligere denne uka annonserte vi 27 bidrag på shortlist i Eurobest. Nå ligger vinnerne klare, og fire norske byråer har vunnet metall, blant annet Kitchen som vant gull for Fretex og McCann med et gull for Netcom.

9577 521a4 original

Disse norske byråene vant edelt metall i Eurobest 2010:

Kitchen:
– Gull i media for Fretex med «Catwalk-stunt»
– Sølv i promo & activation for Fretex med «Catwalk-stunt»

Mccann:
– Gull (kampanje) i radio for Netcom for spottene «Japan» og «Korea» (produksjon: Både Og)
– Bronse med filmen «Time Machine» for Maarud (produksjon: Motion Blur)

I Radio vant McCann for øvrig det eneste gullet, og i kategorien ble det heller ikke delt ut Grand Prix.

Try:
– Bronse i radio for Norsk krisesenterforbund med «Emergency Call»

Dist:
– Bronse i Promo & Activation for TV 2 med kampanjen «Your status got talent»
– Bronse i interaktiv for Litago med Tine-kampanjen «The Cows decide»

Les mer om Grand Prix og øvrige norskrelaterte vinnere i denne saken.


Foto: Fra Kitchens catwalkstunt for Fretex.