To internasjonale gull til Trigger

Trigger vant to gull i In2SABRE Awards, PR-bransjens utvidede europamesterskap.

45778 be782 original
Daglig leder Preben Carlsen. Foto: Trigger

For første gang har de mest innovative PR-byråene i Europa, Midt-Østen og Afrika (EMEA-regionen) blitt kåret. Norske Trigger gikk helt til topps i In2SABRE Awards, kjent som PR-bransjens utvidete Europamesterskap, og kan nå smykke seg med tittelen «Innovator Agency Of The Year». Trigger vant også prisen for beste byrånettside.

In2SABRE er en del av SABRE Awards og vektlegger spesielt innsikt og innovasjon. Kåringen gjennomføres i regi av Holmes Group, og juryen består av 43 av de ypperste fagpersonene i EMEA-regionen.

– At Trigger løftes frem som årets mest innovative PR-byrå er så stort at jeg, beklageligvis, er nødt til å ta i bruk en av de største flosklene i ordboka. For dette er rett og slett en drøm som går i oppfyllelse, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

Vil innovere

I fjor investerte byrået rundt to millioner kroner i innovasjonsarbeid, regnet i penger og tidsbruk. Trigger har tatt i bruk ny teknologi som 3D-printing og oktokoptere i løsningene sine. Nå jobber byrået med pilotprosjekter for å utforske alt fra roboter til Apples nye mobilløsning, iBeacons.

– I det siste har vi snakket mye om viktigheten av å bevare endringsgleden i Trigger. Derfor jobber vi aktivt for å bevare nysgjerrigheten på kontoret hver eneste dag gjennom å teste ut og eksperimentere med alt fra nye innsiktsløsninger til teknologi som vi tror kommer til å prege fremtiden. Det er bare slik vi kan lære og utvikle oss videre. Med dagens ekstremtempo i medieutviklingen er det ikke et alternativ å gjøre som før, og da er innovasjon, prøving og feiling helt avgjørende for å lykkes, sier Carlsen.

Åpenhet er fremtiden

Trigger vant også prisen for beste byrånettside i Europa. En pris som byrået selv setter spesielt høyt etter å ha vært først ute med å åpne opp alt fra kundelister til metodikk og casebeskrivelser i en ellers lukket PR-bransje.

– Vi har lagt ned mye tankekraft og arbeid i nettsidene våre. Ikke bare var det viktig for oss å synliggjøre våre egne arbeider, men det var også viktig å ta ansvar for å synliggjøre hva PR-bransjen faktisk skaper av verdier. Det er altfor mange byråer som sverger til lukkethet i dag, og samtlige av dem bidrar til å undergrave bransjens omdømme. Heldigvis hører lukkethet fortiden til, så jeg er overbevist om at flere kommer etter og åpner opp allerede i nær fremtid, sier Carlsen.