Torny&Ingrid til topps i Amedias «Tett På» i andre tertial

Reklamebyrået Torny&Ingrid gikk seirende ut av Amedia-konkurransen «Tett På» i det andre tertialet i 2021. Annonsen var laget for mobilselskapet Release.

Ingrid Lea tv Torny Hesle thx
Ingrid Lea (til venstre) og Torny Hesle utgjør byrået Torny&Ingrid. Foto: T&I

Nå melder Torny&Ingrid seg på i kampen om den totale 2021-seieren med sin seier i det andre tertialet. Totalt tre byråer/kreative team skal konkurrere om den endelige seieren for året.

Noen uker etter at Sandefjord Stadion ble omdøpt til Release Arena, var det klart for åpning av første Release-butikk i Sandefjord. Det var ønskelig med en lokal printannonse for å formidle åpningen av butikken som selger brukte mobiltelefoner med et sterkt miljøengasjement.

– Nyheten om Release Arena ble utgangspunktet for ideen, og målet var å bygge en helhetlig historie rundt Release sin arena samt butikk i Sandefjord. For selv om deres nye butikk i sentrum ikke er den største arenaen, så er den kanskje likevel den viktigste ettersom det er her de kommer i kontakt med kundene, sier Torny Hesle i Torny&Ingrid.


Torny&Ingrid får skryt av juryen for sin lokale landing.

Juryen skriver følgende om vinnerarbeidet: «Det enkle er ofte det beste. Tertialvinneren av «Tett På» treffer midt i lokalhjertet, og får snakket om en mobilbutikk i samme slengen. Det er ikke så lett. Gratulerer så masse til Torny&Ingrid».

– Det er alltid spennende å sette seg inn i nye kunder og produkter ettersom man lærer mye om nye felt, men å sette seg inn i lokalt forankrede bedrifter er ekstra gøy siden vi blir bedre kjent med flere steder i landet. Plutselig føler man litt lokalpatriotisme for en by eller tettsted man i utgangspunktet ikke har noen tilknytning til, sier Ingrid Lea i Torny&Ingrid.

Bilde av annonsen helside
Her er Release-annonsen fra Sandefjords Blad. Og bildet er selvsagt tatt med mobiltelefon.

Dette er «Tett På»

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt. I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt formidlet til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta. I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Knut Røse fra Schjærven og Beate Carlsen fra Amedia Marked. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising Week. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten fredag 25. mars.