Toro velger Dist Creative

Etter en større byråkonkurranse har Rieber & Søn valgt Dist Creative som Toros nye hovedsamarbeidspartner innen markedsføring og reklame.

7102 336b5 original

– Vårt kommunikasjonskonsept har vært gjeldende siden 2007 og tiden er moden for en videreutvikling. Det nye konseptet skal kunne benyttes for alle produkter signert Toro, i alle relevante mediekanaler. Målet er å skape en enda mer attraktiv og relevant merkevare, sier markedsdirektør Kristine Aasheim.

– Dist Creative leverte best av alle byråene på relevans, kreativt konsept, posisjonering og samarbeid. Vi er veldig glade for dette samarbeidet som nå starter og gleder oss til fortsettelsen.

Tradisjonsrik partner. Morten Isachsen, byråleder i Dist Creative er stolt.
– Vi er et ungt byrå som har eksistert i litt over tre år, men har etablert oss raskt i den norske jungelen av byråer og blant mange av de tyngste merkevarene i Norge. Vi er superstolte over at en av Norges største, mest tradisjonsrike, og ikke minst, mest kjente merkevarer nå har valgt Dist Creative som sin hovedsamarbeidspartner.

– Vi dro til Bergen sammen med Jimmy Royal og presenterte løsninger som vi virkelig tror på, løsninger som tydelig utfordrer den kommunikasjonen Toro har i dag. Vi har funnet et kreativt univers hvor vi opplever at kunde og byrå bygger på hverandres ideer, og et bedre grunnlag for et strålende samarbeid skal man lete lenge etter!

Dist Creative la frem en omfattende skisse for kommunikasjon i alle kanaler fra tv-reklame og print, til digitale flater som nettsider, tablets og smarttelefoner.

På bildet: Finn Knudsen, Eirik Sørensen, Martine Kveim og Morten Isachsen. Arkivfoto: Rune Bendiksen