Torsdag deles Gullbransonprisen ut for 11. gang
Torsdag 26. oktober er det tid for Gullbranson igjen. Årets jury har vurdert det beste håndverket i reklamefilmproduksjon og i morgen, torsdag 26. oktober, vil vinnerne bli kalt opp på scenen på Parkteateret for heder og ære.
Styreleder Espen Horn i Gullbranson sier at prisen er særdeles viktig i et år der fokuset for mange er å kutte kostnader.
– Det skaper kompetanseflukt i bransjen som på sikt går ut over kvaliteten og håndverket. Selv om mange opplever en tung høst, håper vi at folk stiller på Parkteateret i morgen. Det å hedre og få vist frem det beste håndverket i bransjen er viktig. Det inspirerer alle i bransjen til å strekke seg videre.
Og du trenger ikke pynte deg. Ikke så veldig vaffal.
– Prisutdelingen til Gullbranson pleier å være en veldig gøy fest, her er det ikke dress og hvite duker, lover nemlig Horn.
Gullbranson-prisen er reklamefilmbransjens egen fagprisutdeling som har som mål å fremme og hedre norske reklamefilmer som er av håndverksmessig høy kvalitet og som ivaretar reklameidéens potensial. Navnet på fagprisen er inspirert av Johan Gulbranson, den mest premierte norske reklameregissøren i internasjonale konkurranser gjennom tidene, med storhetstid på 80- og 90-tallet.
Årets jury bestod av: juryleder Martin Gran (Snøhetta Design), Jon Gaute Espevold (freelance filmfotograf), Ove Kenneth Nilsen (Hocus Focus), Sara Marie Hødnebø (freelance AD og kunststudent), Øyvind Waage (Per Høj), Casper Evensen (Los & Co), Anette Finnanger (Pol), Vilje Mohn (Smeh), Mikkel Ohrvik (Small Film), Espen Horn (Motion Blur) og Gry Sætre (Tangrystan).