Tre gull til GK i European Exellence Awards
Hele åtte gull til norske byråer under gårsdagens European Excellence Awards i Berlin, tre av dem til Geelmuyden Kiese. JCP, Trigger, Burson-Marsteller, PR-operatørene og Nucleus hadde også gullvinnende jobber i konkurransen.
Torsdag kveld gikk European Excellence Awards (EEA) av stabelen i Berlin. Geelmuyden Kiese (GK) sikret seg tre gull og ble med det et av tre mestvinnende byråer. EEA er en av Europas aller viktigste kommunikasjonskonkurranser, med mer enn 1600 innsendte bidrag i 63 ulike kategorier.
Vinnerarbeidene var «Truls mot Naturen» for DNT i kategorien Online Video Channel, «Det store omdømmehoppet» for Kiwi i Retail-kategorien og #Jegerstatsansatt for YS Stat i kategorien Government Agencies & Parties. Totalt hadde GK fem nominasjoner.
Det var kun tre byråer som vant tre høythengende gull: Geelmuyden Kiese, Weber Shandwick og Ketchum Pleon.
– Dette er kjempegøy! Med tre gull i bagasjen fra Berlin må vi si oss godt fornøyd! EEA er stort for alle oss som brenner for god kommunikasjon. Med tre gull er vi ett av to mestvinnende byråer i det som etter hvert har blitt en hard konkurranse mellom land fra hele Europa. Det er vi veldig stolte av, sier Morten Hofgaard Jørstad, administrerende direktør i Geelmuyden Kiese Norge.
JCP vant kategorien for krisekommunikasjon med et case for VM i skiskyting.
– Det er stort for oss å gå til topps i kamp med byråer fra hele Europa. Det var beintøff konkurranse og vi er veldig stolte av denne anerkjennelsen, forteller Henrik Juel Teige, daglig leder i JCPR.
De øvrige norske vinnerne:
- Trigger vant sitt gull i kategorien Food & Beverage med «Matro» for Mills DA
- Burson-Marsteller vant gull på vegne av Norsk Hydro i Chemicals & Industrialsl med «A-ha eternalized by Hydro in Virtual Reality»
- Nucleus og Kandiat vant gull i kategorien Internal Publication for «Byggmakker bygger landet»
- PR-operatørene vant gull i kategorien Fashion & Beauty med «Fretex Gründer Challenge»
Også verd å nevne: NoA med det danske byrået &Co vant gull for Monondo-kampanjen «The DNA Journey».