Tre meritterte regissører går sammen om nytt produksjonsselskap

Det nye produksjonsselskapet Aparent lanseres i disse dager av de velkjente regissørene Niels Windfeldt, Kavar Singh og Lasse Nyhaugen. I tillegg har de fått regitalentet Aubrey Joyce og den erfarne musikkvideoregissøren Stian Andersen med på laget.

Aparent Pressebilde
Øverst fra venstre: Regissørene Niels Windfeldt, Kavar Singh og Lasse Nyhaugen. Nederst fra venstre: regissørene Stian Andersen og Aubrey Joyce samt produsent Aleksander Aurdal.

Den kreative prosessen står i fokus når tre velkjente regissører starter et nytt produksjonsselskap. Kavar Singh, Niels Windfeldt og Lasse Nyhaugen er alle etablerte navn i bransjen, og har jobbet med flere av de aller største annonsørene, eksempelvis DNB, Telenor, Forsvaret, SAS og Volkswagen.

Vil rendyrke en felles visjon

– Med en tilnærmet lik bakgrunn fra sport- og musikkvideobransjen ble det etterhvert åpenbart at vi måtte starte for oss selv for å rendyrke en felles visjon, forteller trioen bak, og legger til at Aparent skal være et produksjonsselskap med fokus på prosess og kreativ utfoldelse.

– I en bransje som stadig er i endring, og hvor ting skjer raskt, ønsker vi å være sikre på at vi alltid er i stand til å levere innhold på et veldig høyt nivå. Etter å ha jobbet med utallige dyktige mennesker i bransjen gjennom de ti siste årene har vi lært hvor viktig det er å ta vare på, og tilrettelegge for, den kreative prosessen.

Talent på vei opp og fram

De sier seg også godt fornøyde med å få med seg talentet Aubrey Joyce på laget. Joyce har jobbet som kreatør i Sverige for Stockholm Design Lab og B-Reel i mange år før hun i den seneste tiden har satset fullt på film. Etter å ha jobbet som regi-assistent for flere av de aller største reklameregissørene i Europa, deriblant Phillippe Tempelman og Max Vitali, flytter hun nå tilbake til Norge for å få fotfeste i den norske bransjen. Hun har allerede rukket å gjøre en kampanje for Spotify med girl in red, og vært regissør for en global SoMe-kampanje for H&Ms vårkolleksjon 2021.

– I tillegg har vi med oss Stian Andersen, som har utmerket seg som en av landets mest velrenommerte stills-fotografer, og som vært musikkvideoregissør i en årrekke. De siste årene har reklamefilm vært det viktigste satsningsområdet. Den første jobben vi gjør med Stian er en live performance for Tonight Show med Jimmy Fallon, fortsetter trioen.

Ung og topptrent produsent

– Selv om vi er et nytt selskap, så føles det ut som vi har vært i gang lenge. Familien vokser fort, og vi gleder oss til å gjøre den enda større. Vi ønsker å utvikle unge talenter tilpasset vår måte å produsere film på, hvor første steg på veien er å satse på en ung produsent. Aleksander Aurdal har vært viktig del av våre produksjoner de seneste årene og får nå en sentral rolle som produsent i Aparent. Han har bakgrunn som toppidrettsutøver og olympier med en vanvittig kapasitet og hands-on tilnærming.

Trioen er også klar med ny post-produsent

Henrik Pedersen har vært en våre aller nærmeste samarbeidspartnere de siste fem-seks årene. Med Henrik som post-produsent og klipper vil vi strømlinjeforme etterarbeidet in-house, som gir økt fleksibilitet og et større kreativt spillerom.

– Vi gleder oss stort til å ta fatt på dette eventyret, og ser frem til å samarbeide med både gamle og nye ansikter. Vi går mot lysere tider, og vi kunne ikke vært mer klare, avslutter de tre.

Her ser du nettsiden til Aparent. Under ser du det nye selskapets house reel.

Aparent house reel.