«Trenger ikke» ble sølvfiskvinner

Sølvfisken for mai går til T/A POL og DNB for lanseringsfilmen til Kortlappen.

48735 936cd original

Kortlappen er informasjon, spørsmål og oppgaver tilpasset barn, slik at de kan lære litt om kortbruk, penger og bank før de får sitt første kort. Det er Try-avleggeren T/A Pol som står bak kampanjen, den samme gjengen som i sin tid utviklet konseptet «Bank fra A til Å» med filmer som «Tattoo» og ikke minst sparefilmen med George Clooney.

Juryens stikkordsbaserte uttalelse lyder slik: «En klassisk god reklamefilm, som treffer bredt. Nydelig produksjon, casting og personregi. Filmen lander godt med «hjertelig velkommen til virkeligheten» God innsikt og enda bedre håndverk.»

Team:

  • Tekst: Janne Brenda Lysø
  • AD: Stian Johansen
  • Rådgiver: Monika Augustsson
  • Prosjektleder: Ina C. Egelandsdal
  • Produksjonsselskap: 4 1/2 V. Håkon Holst
  • Regissør: Marius Holst
  • Produsent: Håkon Øverås
  • Annonsørkontakt: Janne Espevalen