Trigger høyt på innovasjonskåring
Innovasjonsmagasinet og Innovation Forum Norway gjør opp status på innovasjonsfronten i norsk næringsliv: Trigger brakdebuterer på en 7. plass i kåringen av de mest innovative virksomhetene i Norge. og er eneste kommunikasjonsbyrå på listen.
Trigger er kun slått av Det Norske Veritas, Norwegian, Schibsted, Snøhetta, Jotun og NTNU, og byrået får spesielt ros for sitt målrettede arbeid for å bidra positivt til samfunnet.
– Trigger har i løpet av fem år vokst til å bli et innovativt og spennende globalt merkenavn innen PR og med kun 40 medarbeidere viser de at det er fullt mulig å være langt fremme uten å være størst. Stort pluss fordi de tør å være tydelige, samt at de bevisst jobber med sosiale innovasjonsprosjekter, heter det i juryens begrunnelse.
Fra kommunikasjonsbyrå til utviklingsbyrå
– Vår satsing på innovasjon er drevet frem av en erkjennelse av at tradisjonell kommunikasjon ikke er nok hvis man skal lykkes med å posisjonere seg for fremtiden. Skal man bety noe for folk i årene fremover må man få på plass en posisjoneringsplattform som gjennomsyrer hele verdikjeden. Det krever mer av oss som rådgivere og det tar vi på alvor, sier Preben Carlsen, konsernsjef i Trigger.
– Nye tider krever at man tilnærmer seg oppgavene man står overfor på nye måter. Derfor har vi lagt ut på en reise fra å være et kommunikasjonsbyrå til å bli et utviklingsbyrå som jobber med å utvikle nye og etablerte virksomheter så de lykkes med å posisjonere seg for fremtiden, fortsetter han.
Dette er Norges 25 mest innovative virksomheter ifølge Innovasjonsmagasinet og Innovation Forum Norway:
- Det Norske Veritas
- Norwegian
- Schibsted Media Group
- Snøhetta
- Jotun
- NTNU
- Trigger
- Laerdal Medical
- Miles
- Kongsberg Gruppen
- Storebrand
- Tomra
- Telenor
- Opera Software
- Ferd
- ISS
- NOFAS
- Agder Energi
- Norsk Romsenter
- Nortura
- Itera
- NAF
- Statens Innkrevingssentral
- Partnership for change
- Statoil