Trigger kjemper i toppen

Med hele syv arbeider videre til finalen under årets PR-EM, kjemper Trigger på nominasjonstoppen mot svenske Prime.

39731 fcc38 original
Fra den nominerte jobben «Jordan-frieriet» der den lille øya Røvær ble gjort om til en en romantisk italiensk piazza i anledning et frieri.

Det er duket for et skandinavisk rotterace i finalen under European Excellence Awards, bedre kjent under tilnavnet PR-EM, der Trigger og Prime topper den europeiske nominasjonslisten med hele syv finalister hver.

Flere norske byråer er nominert: PR-operatørene er videre med to jobber i konkurransen, mens Apeland er nominert for én. I tillegg er Iteo Consulting nominert til årets europeiske nykommerbyrå.

– Det er helt utrolig å toppe listen over antall finalister når vi vet at vi konkurrerer mot hundrevis av byråer fra hele Europa. Med hele syv arbeider i finalen, viser vi at vi holder gjennomgående høy kvalitet på leveransene våre, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

Finalen i European Excellence Awards foregår 5. desember i München.

Kan vinne årets europeiske kampanje

Trigger er det eneste norske byrået som har en jobb videre i den aller gjeveste kategorien, Årets europeiske kampanje, for IKEA med #Tastundentilbake.

– Dette er andre året på rad at en av våre kampanjer for IKEA løftes opp som en av Europas ti beste kampanjer. Det sier sitt om hvor heldige vi er som får lov til å jobbe med IKEA som kunde. De tør å satse, tenke nytt og annerledes og det betaler seg år etter år, sier Carlsen.