Trippel blir Magma

I sitt 10. år som Trippel skifter bergensbyrået nå navn til Magma.



Navneskiftet er en konsekvens av at Reklamebyrået Trippel overtok IT-utviklingsselskapet Neco Data på høstparten i fjor.
– Vi har i mange år hatt en interaktiv avdeling som har holdt et svært høyt nivå. Med overtakelsen av Neco Data så vi muligheten for å styrke det digitale forretningsområdet ytterligere. Det fusjonerte selskapet som får navnet Magma vil kombinere merkevarebygging med digital forretningsutvikling, forteller byråleder Odd Gurvin.

Det har nå gått nesten ett år siden fusjonen mellom Reklamebyrået og Neco.
– Våren og vinteren har blitt brukt til å samkjøre organisasjonene. Vi har reorganisert oss og utviklet ny arbeidsmetodikk, styrket prosjektgjennomføringsevnen og utviklet merkevaren Magma. Og nå er alt klart. Byrået fremstår nå som fullservice reklamebyrå med særskilt kompetanse innenfor utvikling av digitale kommunikasjons- og forretningsplattformer, ivrer Gurvin.

Det sammenslåtte selskapet har i dag 20 medarbeidere, med en tilnærmet 50/50 fordeling mellom reklamebyråvirksomheten og den avanserte digitale kompetansen.

På kundelisten til Magma står blant annet Skanska Bolig, A-pressen, BA, Skandiabanken, TV 2 Sporten, it`s learning, Safari, Janus og Playcom.