TRY etablerer TRY Innsikt

TRY oppretter et eget miljø for analyse og innsikt. – Både kunder og ansatte etterspør mer innsikt og et bedre beslutningsgrunnlag innen markedsføring og kommunikasjon. Dette imøtekommer vi nå ved å samle innsikts- og analyseressursene hos TRY, sier administrerende direktør Kjetil Try.

Innsikt Mats M
Fra venstre: Terje Isachsen, Simen Kjær, Hege Belikka Hansen, Elisabeth Søråsen og Torunn Sæth.

Ifølge TRYs nye initiativ sikter de mot å koble det kreative og strategiske tett sammen med kundenes vekststrategier, for å sikre at kampanjer og andre markedsføringstiltak både er innovative og effektive.

– Kunnskap om medievaner, nye trender, bærekraft, dataanalyse, og salgsmodellering blir stadig viktigere for våre kunder. Innsikt- og analyse er en helt sentral del i alt strategisk og kreativt arbeid i TRY. Vårt fagmiljø for innsikt og analyse støtter merkevareprosesser, utvikling av strategier, kommunikasjonsstiltak og kreativ prosesser. Vårt mål er at innsikten skal gi dypere forståelse og være et relevant styrings-verktøy for å gi våre kunder fordelen de trenger i markedet, sier strategisk planner Elisabeth Søråsen som har stor tro på satsningen.

Tverrfaglig team

– TRY Innsikt består av et tverrfaglig team med medlemmer som har lang erfaring fra en rekke felt, inkludert mediebyråer, forsvaret, reklamebyråer samt medier og journalistikk. Det har lenge vært et behov for å samle våre ressurser innen innsikt og analyse for å skape en sterkere profil i markedet, sier Simen Kjær som er mediestrateg og analytiker.

Med etableringen av dette miljøet styrker TRY sin rolle som en navigerende partner i et stadig med kompleks landskap av markedsføring og kommunikasjon.