TRY kjøper konsulentselskapet Mars

Med dette oppkjøpet vil TRY styrke seg på merkevareledelse og bidra til at metodekunnskap kommer enda høyere opp på agendaen innen posisjonering og markedsføring.

Sindre MK2 1
Fra venstre: Monna Nordhagen, Sindre Beyer og Kirsti Rogne. Foto: TRY

– At vi nå blir en del av det ledende kommunikasjonshuset i Norge er veldig spennende. Sammen med de ulike delene av TRY-huset kan vi gjøre mer av det vi liker best og jobbe på tvers av fagretninger uavhengig om inngangsdøren er strategi for sin egen del, eller reklame, design, kommunikasjon eller teknologi, sier daglig leder Kirsti Rogne.

Mars får med dette tilgang til nye kollegaer, bredere kompetanse og kapital til å vokse.

– Prosjektet vårt ble for stort for oss. Sammen med TRY rekker vi mye, mye lenger og bredere.

Raketter og rebeller

– Mars har imponert oss i flere år. Boken «Raketter og rebeller», som også har blitt oversatt til engelsk, er et viktig metodeverk som brukes i en rekke norske virksomheter innen merkevarestrategi. «Mars-skolen» med Kirsti og Monna i spissen representerer noe vi trenger mer av i bransjen. Mars skal fortsette som eget selskap med egen kunder, men gjennom dette får TRY økt kunnskap og Mars får økt kapasitet, sier styreleder Sindre Beyer.

Mars er et konsulentselskap, som i tillegg til å drive rådgiving også har tatt på seg å øke metodekompetansen innen merkevareledelse. Det er noe bransjen trenger mer av, mener Beyer.

– 40-timerskurset i merkevarestrategi blir fullt hver gang. Det sier noe om folks ønske om å ta ut alt potensialet som bor i merkevarene.

Kompetansebygging har vært en sentral del av Mars sin forretningsstrategi fra begynnelsen av, og det skal de fortsette med. Hos TRY lager de en digital versjon av kursrekken sin.

– Dette er for alle som trenger litt faglig påfyll, men verken har tid eller behov for et 40-timers dypdykk i strategi, sier Monna Nordhagen, som er primus motor i denne satsingen.