TRY med 19 Eurobest-nominasjoner

Hele 19 av 34 norske nominasjoner i Eurobestfinalen er for arbeid laget av TRY Reklamebyrå. SMFB har fire nominasjoner POL har tre, mens både Schjærven/Tangrystan og McCann er dobbeltnominert.

80775 46207 original
Foto: Getty Images

Norske byråer har markert seg grundig i Eurobest de siste årene, med SMFBs Grand Prix til GEOX-kampanjen «7 Days of Rain» i 2013 som foreløpig høydepunkt, og med TRY som den desidert største sankeren av både nominasjoner og priser.

Årets Eurobest foregår i Roma, og etter festivalens andre dag er det klart at norske byråer har flust av vinnersjanser også i år.

  • «The Reversed Trailer» for Harald A. Møller av TRY/Apt har syv nominasjoner: to ganger i Outdoor, to ganger i Promo & Activation, én gang i media, én gang i Direct og én gang i film.
  • «Brad Is Single» for Norwegian av TRY er nominert fem ganger: I Media, Outdoor, Print & Outdoor Craft, Print & Publishing og Promo & Activation

Også SMFB og POL har multinominerte jobber:

  • «Diadora Delivery» for Geox av SMFB har tre nominasjoner i Promo & Activation og én i Interactive
  • «25M2 Syria» for NRK TV-aksjonen og Røde Kors av POL har to nominasjoner i Direct og én i Promo & Activation

Følgende jobber er dobbeltnominert:

  • «The Heartbeat Project» for Apotek 1 Gruppen av McCann Oslo er nominert i Direct og i Promo & Activation
  • «Kjetil Vs Sara» for TINE av TRY og Pravda er nominert i både Film og Interactive
  • «Horny Virlaval» for DNB av TRY er nominert to ganger i Print & Publishing
  • #deardaddy for Care Norge av Schjærven og Tangrystan er nominert i både Film og Film Craft

Dernest følger disse jobbene, med én nominasjon hver:

Til nå har shortlistene i 18 kategorier blitt offentliggjort. De som gjenstår er Creative Effectiveness, Integrated, Young Creatives og spesialprisene. Vinnerne offentliggjøres førstkommende fredag kveld.

Se de nominerte på www.eurobest.com.