TRY med 19 Eurobest-nominasjoner
Hele 19 av 34 norske nominasjoner i Eurobestfinalen er for arbeid laget av TRY Reklamebyrå. SMFB har fire nominasjoner POL har tre, mens både Schjærven/Tangrystan og McCann er dobbeltnominert.
Norske byråer har markert seg grundig i Eurobest de siste årene, med SMFBs Grand Prix til GEOX-kampanjen «7 Days of Rain» i 2013 som foreløpig høydepunkt, og med TRY som den desidert største sankeren av både nominasjoner og priser.
Årets Eurobest foregår i Roma, og etter festivalens andre dag er det klart at norske byråer har flust av vinnersjanser også i år.
- «The Reversed Trailer» for Harald A. Møller av TRY/Apt har syv nominasjoner: to ganger i Outdoor, to ganger i Promo & Activation, én gang i media, én gang i Direct og én gang i film.
- «Brad Is Single» for Norwegian av TRY er nominert fem ganger: I Media, Outdoor, Print & Outdoor Craft, Print & Publishing og Promo & Activation
Også SMFB og POL har multinominerte jobber:
- «Diadora Delivery» for Geox av SMFB har tre nominasjoner i Promo & Activation og én i Interactive
- «25M2 Syria» for NRK TV-aksjonen og Røde Kors av POL har to nominasjoner i Direct og én i Promo & Activation
Følgende jobber er dobbeltnominert:
- «The Heartbeat Project» for Apotek 1 Gruppen av McCann Oslo er nominert i Direct og i Promo & Activation
- «Kjetil Vs Sara» for TINE av TRY og Pravda er nominert i både Film og Interactive
- «Horny Virlaval» for DNB av TRY er nominert to ganger i Print & Publishing
- #deardaddy for Care Norge av Schjærven og Tangrystan er nominert i både Film og Film Craft
Dernest følger disse jobbene, med én nominasjon hver:
- «Barcode Visual Identity» av Anti er nominert i Design
- «Secret Num8Rs» for Atomic Soul/Kraftwerk av Kitchen er nominert i Direct
- «Re-Recipes» for Matprat av Anorak og Bacon Oslo er nominert i Film
- «The Piano» for FINN av TRY og Motion Blur er nominert i Film
- «An Empty Bottle Is Full Of Energy» for Infinitum av ANTI/Geelmuyden Kiese og Einar Film & Fortellinger er nominert i Film
- «On And Off» for Talkmore av TRY og Pravda er nominert i Film
- «Rainforest Guardians» for NRK TV-aksjonen av POL er nominert i Interactive
- «The Language Barrier» for Røde Kors av TRY er nominert i PR
Til nå har shortlistene i 18 kategorier blitt offentliggjort. De som gjenstår er Creative Effectiveness, Integrated, Young Creatives og spesialprisene. Vinnerne offentliggjøres førstkommende fredag kveld.
Se de nominerte på www.eurobest.com.