Try og DDB i reklame-finale

Se årets beste magasin-annonser her! Om en uke kåres vinneren.

12919 cb14a original
12920 d4898 original
12921 ff079 original
12922 31ad9 original
12923 6882f original
12924 aff4d original
12925 5904b original
12926 de234 original
12927 dd330 original
12928 4e32e original
12929 ae1f1 original
12930 b8875 original

Det er ikke om TV-reklame det skal konkurreres om i januar. Også den beste magasinannonsen skal kåres når Dagbladet avholder sin reklamekonkurranse «Pustehullet». Det er niende gang Dagbladet deler ut prisen og de tolv nominerte i Dagbladets reklamekonkurranse er nå klare.



Her kommer det frem at reklamebyråene Try og DDB er i tet hva gjelder antall månedsvinnere med tre hver. Deretter følger Try, McCann og Kitchen med to finalister hver, mens Bates United og SMFB sikrer seg de to siste finalebillettene.
– «Pustehullet» premierer intelligent reklame som – i likhet med Magasinet – kan være et pustehull i en masete hverdag. Prisen går til det arbeidet som samsvarer best med Magasinets profil, målgruppe og lesersituasjon – samtidig som juryen belønner aktualitet og kreative løsninger, sier Lillian Vambheim redaktør for magasinet i Dagbladet.

Det er en fagjury bestående av representanter fra reklamebransjen som har nominert de tolv kandidatene gjennom året, og i år som tidligere bestemmer juryen seg for hvem som er blir kvartalsvinnere og hvem som stikker av med årets Pustehullet fagpris.
– Juryen har hatt en formidabel jobb og måtte vurdere i overkant av tusen annonser dette året. Det er veldig mange annonser og det har vært stor variasjon i arbeidene, sier juryleder Dagmar Kollstrøm fra reklamebyrået Ernö.

Torsdag 22. januar avgjøres hvilken Magasinet-annonse juryen mener har vært den beste i 2008 og årets prisutdeling finner sted i Dagbladets lokaler på Havnelageret.

Artikkelen er også publisert hos
Kampanje.