Try og DDB i reklame-finale
Se årets beste magasin-annonser her! Om en uke kåres vinneren.
Det er ikke om TV-reklame det skal konkurreres om i januar. Også den beste magasinannonsen skal kåres når Dagbladet avholder sin reklamekonkurranse «Pustehullet». Det er niende gang Dagbladet deler ut prisen og de tolv nominerte i Dagbladets reklamekonkurranse er nå klare.
Her kommer det frem at reklamebyråene Try og DDB er i tet hva gjelder antall månedsvinnere med tre hver. Deretter følger Try, McCann og Kitchen med to finalister hver, mens Bates United og SMFB sikrer seg de to siste finalebillettene.
– «Pustehullet» premierer intelligent reklame som – i likhet med Magasinet – kan være et pustehull i en masete hverdag. Prisen går til det arbeidet som samsvarer best med Magasinets profil, målgruppe og lesersituasjon – samtidig som juryen belønner aktualitet og kreative løsninger, sier Lillian Vambheim redaktør for magasinet i Dagbladet.
Det er en fagjury bestående av representanter fra reklamebransjen som har nominert de tolv kandidatene gjennom året, og i år som tidligere bestemmer juryen seg for hvem som er blir kvartalsvinnere og hvem som stikker av med årets Pustehullet fagpris.
– Juryen har hatt en formidabel jobb og måtte vurdere i overkant av tusen annonser dette året. Det er veldig mange annonser og det har vært stor variasjon i arbeidene, sier juryleder Dagmar Kollstrøm fra reklamebyrået Ernö.
Torsdag 22. januar avgjøres hvilken Magasinet-annonse juryen mener har vært den beste i 2008 og årets prisutdeling finner sted i Dagbladets lokaler på Havnelageret.
Artikkelen er også publisert hos Kampanje.