TRY og Sollin Sæle Cannes-nominert

«422 livsvikte Facebook-filmer» for Røde kors av TRY Opt og TRY og «Might Be Coming Soon» for #Beholdoslo av Sollin Sæle har hver fått to nominasjoner i Cannes Lions.

Might

I dag åpner Cannes Lions sine virtuelle dører for årets festival, og shortlister i ni kategorier er allerede offentliggjort, tre av dem med norske nominasjoner.

Geriljakampanjen «Might Be Coming Soon» for #beholdoslo av Sollin Sæle har fått Norges eneste to nominasjoner i utendørskategorien Outdoor Lions. Jobben er nominert i underkategoriene Cultural Insight og Breakthrought on a Budget. Samme jobb ble nylig nominert tre ganger i New York Festivals. Sæle har vært en prismagnet siden før hun ble uteeksaminert fra Westerdals, har inntil nylig jobbet i Anti, men har nå meldt overgang til Anorak.

Den Gullblyanten-premierte Røde Kors-kampanjen «422 Livsviktige Facebook-filmer» av TRY Opt og TRY er også nominert to ganger, én i Media Lions og én i Health & Wellness Lions.

Shortlistene som er sluppet til nå er Design, Outdoor, Print & Publishing, Titanium, Glass: The Lion For Change, Health & Wellness, Pharma, Innovation og Media. Vinnerne i disse kategoriene offentliggjøres senere i dag, mandag. Det slippes nye shortlister i Cannes Lions hver dag frem til torsdag.