TRY Opt blir første nordiske linsepartner til Snapchat

TRY Opt blir nå den første nordiske AR-partneren til Snapchat. Det betyr at TRY Opt, på bestilling fra Snapchat, skal produsere AR- og VR-løsninger for nordiske merkevarer og annonsører.

Tryopt
Fra venstre: Edmundo Cruz (utvikler i TRY Opt), Per Christian Strand Teslo (Snapchat Norge), Camilla Jarnum (rådgiver og fagansvarlig for Snapchat i TRY Opt), Annette Werner (produsent i TRY Opt), Gunnar Stensaker (daglig leder i TRY Opt). Foto: Rayan Zomorodi

Norske merkevarer tar i stadig større grad i bruk AR-løsninger i annonsering på Snapchat, og det er ikke uten grunn, ifølge TRY Opt, som viser til undersøkelser fra Shopify som sier at det er 94 prosent høyere konverteringsrate blant kunder som har testet produkter i AR.

– Vi ser et kjempepotensial i AR og VR fremover. TRY Opt er veldig stolte av å ha blitt den første offisielle linsepartneren i Norden. Snapchat, som en av verdens fremste plattformer for innovasjon innenfor markedsføring, er en svært viktig mediepartner for oss og en døråpner for å gi enda mer kreativitet inn i arbeidet vårt, sier Gunnar Stensaker, daglig leder i TRY Opt.

Over 250 millioner brukere engasjerer seg med AR på Snapchat hver eneste dag, og TRY Opt blir nå første offisielle partner ut til å lage AR for de mer enn 2,8 millioner brukerne Snapchat når i Norge.

– Vi er glade for å kunne presentere TRY Opt som vår første nordiske AR-partner. TRY Opt er kjent for å levere god kvalitet og vi har allerede gjort en rekke prosjekter med de tidligere, så vi kan med hånden på hjertet si at her er de virkelig gode. Dette betyr at nordiske annonsører kan få hjelp av en AR-produsent som forstår markedet de opererer i og som står for god kvalitet. Dette blir en win-win-win situasjon for annonsører, TRY Opt og Snapchat. Vi gleder oss til å gjøre mer prosjekter sammen fremover, sier Per Christian Strand Teslo i Snapchat Norge.