TRY Opt i TikTok Ad Awards-finale
De mest kreative kampanjene på TikTok i Norden skal kåres på TikTok Ad Awards 2024, 13. november i Stockholm. Blant de nominerte finner vi også et norsk bidrag: Black Friday-kampanjen til VITA.
Prisutdelingen arrangeres for tredje år på rad, og har til hensikt å hedre bedrifter og merkevarer som skaper innovativt innhold på plattformen.
Mulig norsk seier for VITA og TRY Opt
Blant de nordiske finalistene finner vi et norsk bidrag, nemlig Black Friday-kampanjen til VITA, laget i samarbeid med TRY Opt. Kampanjen er nominert i kategorien Greatest Performance, og målet var å øke merkevaresynligheten under den konkurransepregede høytidshandelen. Kampanjen er en kreativ miks av humor og ASMR-innhold for å rette seg mot skjønnhetsentusiaster i Norge. Med kreativ musikk og uttrykk som «Girl math» har kampanjen engasjert stort og nådd bredt på TikTok.
– Med TikTok Ad Awards ønsker vi nok en gang å feire kreative kampanjer som skiller seg ut på TikTok, og vi er så glade for å se så mange fantastiske bidrag fra Norden. Nordiske merker viser at kreativitet ikke har grenser og engasjerer seg virkelig med TikTok-samfunnet på nye, autentiske og underholdende måter, sier Liv Sandberg, General Manager Global Business Solutions Nordics & CEE, ved TikTok.