Stor Snapchat-etterspørsel for TRY Opt som linsepartner

Telia har kjørt linsekampanje på Snapchat og opplever høyere andel delinger og økt annonsegjenkallelse.

Snap

Siden august har TRY Opt vært Snap sin første nordiske linsepartner. Dette partnerskapet bidrar til at norske og nordiske selskaper og merkevarer kan komme i gang med interaktive linser som kan bidra til både annonsering, merkevarebygging og konkret salg, gjennom kjøp direkte i Snapchat-appen.

– Vi er så glade for å være en del av Snapchats Lens Network og for å hjelpe nordiske annonsører med linseproduksjoner. Vi har vært heldige som har vært involvert i mange prosjekter i løpet av den korte tiden vi har vært en del av nettverket. På grunn av stor etterspørsel planlegger vi å utvide dette teamet i 2023, sier TRY Opt i en kommentar.

Blant produksjonene TRY Opt har hatt stor suksess med nylig er kampanjer for Bjørklund og Telia. Linsene for Telia spiller på Telia-konseptet «5 ting på G» for å minne om at Telia er først med 5G i hele Norge. Begge linsene oppnådde høyere andel delinger enn benchmarken i Snap og totalt har linsene nådd mer enn 1,3 millioner Snapchat-brukere.

1 av 3 husker

Telia ser en stor endring i hvor mange som husket å ha sett en annonse for Telia samt kampanjens nøkkelbudskap blant de som har blitt eksponert for linsen. I gjennomsnitt husker nesten 1 av 3 å ha sett annonsen for Telia på Snapchat.

– Vi har gjort en rekke suksessfulle prosjekter med TRY siden vi lanserte de som AR-partner tilbake i august. Snapchattere og forbrukere generelt bruker AR mer og mer, både globalt og lokalt og da er det ekstremt viktig for oss å ha en partner som kjenner til det norske og nordiske markedet. Partnerskapet med TRY gjør at vi kan møte etterspørselen i markedet og levere enda flere prosjekter uten at det går på bekostning av kvalitet. Forbrukere etterspør mer AR til å løse reelle problemstillinger for de, som å prøve på klær eller smykker, til å se hvordan møbler ser ut i stua hjemme. Det er perfekt for oss å ha med en partner som TRY på laget til å levere på dette behovet, sier Per Christian Strand Teslo, salgssjef for Snap Norge.