Try vant igjen

Reklamebyrået Try vant Dagbladets annonsekonkurranse Pustehullet for femte gang.

10956 931df original

I Dagbladets nye lokaler på Havnelokalet var reklamebyråbransjen samlet til festkveld for å kåre årets beste Magasinet-annonse, og i finalen denne gangen stod det mellom SMFB, Try og Kitchen.

Og nok engang var det Try som vant prisen. Reklamebyrå-sjef Kjetil Try kunne for femte gang se at hans disipler tok hjem prisen.
– Det er «same procedure as every year». Neida, det er kjempemorsomt, og samtidig viktig å vise kunden vår at vi kan lage gode annonser, sier Kjetil Try til Kampanje med henvisning til at Try nylig vant Dagbladet som kunde.

Try vant nemlig Dagbladets Pustehullet for en annonse for Harald A. Møller og Volkswagen, og toastmaster Paal Tarjei Aasheim måtte igjen konstatere at det konkurrerende byrået var en vinner.
– Det er den gjeveste prisen så langt i år. Try har vunnet den fire ganger og bare sluppet inn andre byråer tre ganger, så den må den henge utrolig høyt. Vi har aldri vært i nærheten av å vinne, sa Aasheim fra scenen.

Og for den som lurte så jobber Aasheim i Mccann. Men Mccann var ikke med i finalen.
– Dette var kjempegøy. Det er en litt uvanlig bilannonse som løfter frem mye av det som Volkswagen står for. Den er lun intelligent, har humor og viser bil mer med hjerte enn med hodet. Den er utradisjonell, ung og morsom, sa Terje Male fra Volkswagen.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.