Try/Apt beste byrå på Gulltaggen 2010

Try/Apt ble årets store vinner på konkurransen for interaktive arbeider. Foran et feststemt publikum innkassere byrået hele fem gull, to sølv, tre bronse og fire diplomer.

9671 7b43f original

Byrået innkasserte hele fire gull for lanseringen av Jo Nesbøs siste bok, «Savnet: Harry Hole». Konstellasjonen Try/Apt ble derved det klart mestvinnende byrået under årets interaktive reklamekonkurranse. Samme kampanje vant tre gull i Gullblyanten i begynnelsen av mars.

Massivt og populært arragement. 1200 deltakere hadde funnet veien til Gulltaggens prisutdeling, den 12. i rekken. Tre dager med workshops, konferanse og «Gulltaggen after dark» ble rundet av med en festmiddag og prisutdeling i Oslo Spektrum. I alt deltok over 1980 personer på årets Gulltagg, ifølge INMA.

Try/Apt vant gull i noen av de gjeveste kategoriene, Beste nettkampanje samfunnsinformasjon, Beste dialog, Beste nettkampanje, Beste integrerte kampanje og Årets Gulltagg.

Mektig imponert.
Daglig leder i INMA, arrangøren bak Gulltaggen, er mektig imponert over byråets innsats.
– Vi ser at Try/Apt leverer gjennomgående fantastiske kampanjer, både på ide, håndverk og implementering. Vi i Gulltaggen soler oss i glansen sammen med Norges definitive beste byrå for øyeblikket – gratulerer med seieren.

Dist Creative ble en god nummer to med gull for Åpen Klasse/Innovative ideas og Beste sosiale kommunikasjonsstrategi. Sistnevnte er en helt ny kategori av året og Dist vant gullet sammen med Sermo Consulting for NetCom.

Andre gullvinnere var Anti for Beste nettsted, Kvasir for Beste informasjonsnettsted/tjeneste, Jimmy Royal fikk gull for NetComs webshop i kategorien Beste e-handelsnettsted. Beste mobilløsning gikk til Gule sider og Agens for applikasjonen Gule Sider Live, mens beste nettannonse gikk til Kitchen for deres annonser for Oljenorge 40 år.

I strategikategoriene var det Opera som gikk helt til topps med sin internettstrategi, mens Thon Hotels og IUM tok gullet i søk-kategorien.

Farfar vant gull. De Nordiske kategoriene, Beste elevarbeid og Best digital campaign, Nordic challenge gikk til henholdsvis Torkild Jarnholt og Julian Hagemann fra Westerdals og det Svenske byrået Farfar som tok hjem gullet med jobben «The World's Biggest Signpost» for Nokia. Tidligere denne måneden ble det kjent at Farfar, tross kjempesuksess både ute og hjemme, skal legges ned.

Publikumsprisen ble vunnet av Good Morning for OnePiece Jumpsuit.

Helge Tennø ble tildelt årets Ærespris.

Under finner du fullstendig byråoversikt fra Gulltaggen 2010 Detaljene og presentasjon av alle jobbene finner du på gulltaggen.no.

På bildet: Byråleder i Apt, Kristian Bye