Vestlandet skaper reiselyst på Times Square

Bilder Fjord Norge-regionen tatt av norske turister henger denne uken på superboards på Times Square i New York. – Dette er fantastisk reklame for Vestlandet og jeg håper amerikanerne sperrer øynene opp, sier Kristian B. Jørgensen i Fjord Norway.

46603 2292a original
46609 37956 original
46612 8c729 original
Indre Nordfjord. Fotograf: Erik Hermansson
46615 5517d original
Geiranger. Fotograf: Per Ottar Walderhaug
46618 324c5 original
Trolltunga. Fotograf: Nina De Flon
46621 b96c0 original
Nærøyfjorden. Fotograf: Katrin Moe

– Fjordene er noe av det vi er mest stolte av. Vi inviterte vanlige folk til å ta bilder av de beste opplevelsene de kunne finne på Vestlandet. Disse bildene bruker vi nå til å friste amerikanere i New York til å reise til Fjord Norge. Vi håper mange som ser bildene på Times Square vil få lyst til å oppleve det som norske turister har tatt fantastiske bilder av, sier administrerende direktør Kristian B. Jørgensen i Fjord Norway.

I fjor sommer lanserte Fjord Norge AS sitt nye kommunikasjonskonsept «You have to be her to believe it» med #bestoffjordnorway, en kampanje hvor de 10 beste opplevelsene på Vestlandet ble kåret. Over 7600 bilder ble tatt og disse bildene er vist over 1,4 millioner ganger. Det norske folk stemte frem de fire mest flotte bildene og disse vises nå frem for amerikanerne på en av verdens mest travle steder.

Fotografert av vanlige folk

Bildene som vises på Times Square er fra Indre Nordfjord, Geiranger, Trolltunga og Nærøyfjorden. Alle tatt av vanlige folk.

– Bildene er rett og slett fantastiske og viser frem Vestlandet på en veldig fin måte, sier Jørgensen. Samtidig oppfordrer han alle til å gå inn å se på det han mener er Norges vakreste billedgalleri.

De fire bildene vises på tre superboards på Times Square i en hel uke fra 28 april til 4. mai. Bilder fra de norske fjordene vises vegg i vegg med verdenskjente brands som Yahoo, Fox, og Lion King.

Aktiviteten i New York gjennomføres i samarbeid med Innovasjon Norge USA.

Kampanjen #bestoffjordnorway ble utarbeidet av reklamebyrået MK Norway i samarbeid med Fjord Norge. Tidligere i år ble kampanjen kåret til Europas beste reiselivskampanje innen sosiale medier, og Fjord Norge ble kåret til årets reiselivsmarkedsfører i Norge. (HSMAI).