Uniform med fornyet design-tillit fra NSB

Etter en nylig anbudskonkurranse har NSB valgt å fortsette med Uniform som samarbeidspartner på designtjenester.

48951 d662c original
NSB og Uniform mottar Merket for god design for nytt interaksjonsdesign på billettautomatene. Foto: Norsk Designråd

Avtaleperioden er minimum to år og omfatter som tidligere grafisk design, universell design og interaksjonsdesign. Tjenestedesign er kommet inn som et nytt område i tillegg.

– Vi er kjempeglade for at vi fikk fornyet tillit, jubler gründer og kundeansvarlig Jan-Otto Jacobsen.

– NSB er på mange måter drømmekunden vår og vi er svært motivert til å jobbe videre med å bidra til at NSB øker konkurransekraften sin. Samtidig er det inspirerende å jobbe med en aktør som så mange mennesker har et forhold til hver dag.

– I anbudsprosessen var vi i dialog med flere aktuelle byråer, men valgte å fortsette det gode samarbeidet med Uniform, sier Espen Kristiansen, merkevareansvarlig i NSB.

Uniform fikk tidligere i år Merket for god design for nytt interaksjonsdesign til NSBs billettautomater.

Digitale prosjekter i startgropen

– Vi er også i startgropen på nye digitale prosjekter for både Startsiden og Lofotkraft. Begge disse aktørene er eksempler på virksomheter som opplever raske endringer og bruker designtenkning for å øke konkurransekraften sin, avslutter Jacobsen.