Uniqlo og Halo 3 vant titaniumkategoriens gjeveste priser

En heftig internett-widget og verdens mest omfattende spillkampanje tok Grand Prix i henholdsvis Titanium og Integrated på Cannes Lions' siste dag.

5687 cb2ab original
5688 d7d77 original
5689 83ff7 original
5690 216df original

Uniqlo og byrået Projektor fra Tokyo fulgte opp sin Grand Prix i Cyber (der også Norge ved MediaFront vant GP med Sol-jobben) med nok en topplassering, denne gangen for en kampanje som ga verden «et gløtt av fremtiden», i jurypresident Mark Tutssels formulering.

Den integrerte GP gikk til «Believe» for Halo 3 av McCann Worldgroup, San Francisco. Samme kampanje vant som kjent også filmkategorien på deling med Cadbury's «Gorilla».

De to Titanium-løvene (i tillegg til GP deles det ut valørløse løver) som ble delt ut i år gikk til «Million» av Droga5, et mobiltelefonprogram som er en del av en satsing som skal få skoleungdom til å yte mer og bli engasjert i egen utdanning, med gulrøtter som gratis telefon og telefontid. Den andre Titanium-løven gikk til geriljakampanjen «Black Boy Wanting Water» av MortierBrigade, Brüssel for Studio Brussels' «Music for Life»-veldedighet.

De to integrerte løvene gikk til Burger King og Crispin Porter & Boguskys «Whopper Freakout» samt «Lead India» av JWT India for avisen Times of India, som tidligere i uken plukket opp Grand Prix i DM-kategorien.

Se filmpresentasjoner av alle jobbene i mediespilleren.

275a0ebe-a9a1-450e-a0db-5210fcc961e0.flv

45e3a391-cbb0-4a32-b498-ba6e4729c54a.flv