Uniqlo og Halo 3 vant titaniumkategoriens gjeveste priser
En heftig internett-widget og verdens mest omfattende spillkampanje tok Grand Prix i henholdsvis Titanium og Integrated på Cannes Lions' siste dag.
Uniqlo og byrået Projektor fra Tokyo fulgte opp sin Grand Prix i Cyber (der også Norge ved MediaFront vant GP med Sol-jobben) med nok en topplassering, denne gangen for en kampanje som ga verden «et gløtt av fremtiden», i jurypresident Mark Tutssels formulering.
Den integrerte GP gikk til «Believe» for Halo 3 av McCann Worldgroup, San Francisco. Samme kampanje vant som kjent også filmkategorien på deling med Cadbury's «Gorilla».
De to Titanium-løvene (i tillegg til GP deles det ut valørløse løver) som ble delt ut i år gikk til «Million» av Droga5, et mobiltelefonprogram som er en del av en satsing som skal få skoleungdom til å yte mer og bli engasjert i egen utdanning, med gulrøtter som gratis telefon og telefontid. Den andre Titanium-løven gikk til geriljakampanjen «Black Boy Wanting Water» av MortierBrigade, Brüssel for Studio Brussels' «Music for Life»-veldedighet.
De to integrerte løvene gikk til Burger King og Crispin Porter & Boguskys «Whopper Freakout» samt «Lead India» av JWT India for avisen Times of India, som tidligere i uken plukket opp Grand Prix i DM-kategorien.
Se filmpresentasjoner av alle jobbene i mediespilleren.