Ut-priser til DDB og Kitchen

Norwegian og Blåkors var de som kommuniserte best utendørs i henholdsvis februar og mars.

5135 c03ec original
5136 5df12 original
5137 4cde6 original
5138 1588c original
5139 c0761 original

JCDecaux' Ut-prisen, den månedlige kåringen av beste utendørsjobber, har resultatene klare for februar og mars.

I februar var det Norwegian og DDB Oslo som vant, med en løsning der de hadde plassert kjente menneskelige elementer fra destinsasjonsstedet rundt om på jorder og i vannkanten i Østfold.
– Artig måte å selge destinasjon på. Stilig, ærlig og morsomt, både ved første og andre øyekast, lyder juryens dom.

I mars forvandlet Kitchen vinflaskenes delikate etiketter til nådeløst ærlige beskrivelser av alkoholens potensielle konsekvenser.
– Dette er en god idé veldig godt gjennomført. Juryen var enstemmige i at dette var månedens vinner. Bra jobba, lyder juryens stikkordsmessige dom.

Team i DDB Oslo:
Kunde: Norwegian
Byrå: DDB
AD: Morten Foss
Tekst: Bjørnar Buxrud
AD-ass: Jan Erik Nilsen
Konsulent: Kristian Bye
Prosjektleder: Mirka Härkönen
Repro: DDB Studio
Fotograf: Morten Borgestad

Team i Kitchen:
Kunde: Blåkors
Byrå: Kitchen
AD: Eirik Stensrud
Tekst: Thomas Askim
Prosjektleder: Nina Motzfeld
Illustrasjon: Viktig illustrasjon
Konsulent: Rune Roalsvig

Klikk på +tegnet i mediaspilleren for å se annonsene i større versjon.