UTprisen til Donald
Septemberkåringen av den månedlige prisen for utendørsreklame går til DDB Oslo med en løsning for Donald Duck & Co.
Tidligere i høst kunne du ta en spasertur fra Nationaltheatret til Aker Brygge og samtidig lese en klassisk Donald-historie fra plakat til plakat på veien. Historien var del av en større riksdekkende kampanje der målet var å minne folk på Donalds magiske univers.
Juryens begrunnelse lyder som følgende:
«Juryen ble en smule høstdeprimert av de innsendte arbeidene for september. Likevel var det én jobb som gjennom spennende bruk av mediet skilte seg svært positivt ut. Donald ble den soleklare vinneren. Her er det lite å sette fingeren på. Juryen bøyer seg i løvet og synes denne løsningen både var smart, morsom og sjarmerende!»
Kunde: Egmont
Byrå: DDB
AD: Preben Moan
Tekst: Camilla Bjørnhaug
Rådgiver: Bente Kvam Kristoffersen
Prosjektleder: Gro Marwold
Illustratør: Arild Midthun/Carl Barks
Juryen:
Merethe Honne, Dinamo
Jørgen Marthinsen, Spilberg
Anne Gravingen, Kitchen
Erik Heisholt, TBWA
Marius Hanstad, SMFB
UTprisen blir sponset og presentert av JCDecaux