Valgte DDB Oslo

Etter en offentlig anbudskonkurranse har Statkraft valgt å inngå samarbeid med DDB Oslo.

7183 25ece original

– Det var summen av god forståelse for Statkrafts kommunikasjonsutfordringer, byråets forslag til kommunikasjonskonsept, internasjonalt nettverk og god kjemi som var utslagsgivende, sier Grete Ingeborg Nykkelmo, leder for marketing i Statkraft.

Rådgiver hos DDB Yngve Holtberget, ser frem til å jobbe for selskapet, som han mener er en spennende og ikke minst krevende oppdragsgiver.
– Selskapet er nå Europas største produsent av fornybar energi, og har sterke ambisjoner om vekst. Det er sjelden et byrå i Norge får mulighet til være med på å gjøre en norsk suksessbedrift til en internasjonal merkevare, sier Holtberget.

Teamet i DDB består av de kreativt ansvarlige Magdalena Kamøy og Joachim Haug, det kreative teamet Joachim Bjørndahl og Kenneth Lamond Johansen, prosjektleder Venke Lund, planner Kristin Pettersen og rådgiver Yngve Holtberget.

Byrået jobber fra før med Fjordkraft og vant tidligere i år også konkurransen om Statnetts langsiktige omdømmeprosjekt.

På bildet: Blåsjømagasinet, en del av Statskrafts vannkraft-virksomhet.