Vant med timeglass

Årets beste sosiale medier-kampanje til DDB Oslo og Peugeot

11429 485fa original

Lanseringskampanjen til Peugeot 508 stakk av med seieren i Social Media Awards 2012 i kategorien «Beste sosiale medier – kampanje/aktivitet». Prisutdelingen ble arrangert tirsdag under Social Media Days på Latter.

I kampanjen kunne publikum forvandle Facebook-profilen sin om til et sandkorn i et timeglass og delta i nedtellingen til lanseringen av 508. Kampanjen genererte prøvekjøringer og salg som var langt mer enn forventet, og i tillegg etablerte Peugeot Norge på Facebook med over 24.000 tilhengere. Peugeot ble den største aktøren på Facebook blant norske bilimportører, og samtidig Europas største Peugeot fanpage. Tilhengerne på Facebook bidro sterkt på slutten av 2011 til at Peugeot 508 ble lesernes favoritt i Dagbladets kåring av Årets Bil 2011.

Kampanjen ble utviklet av DDB Oslo med hjelp av GoodMorning, Gambit Hill & Knowlton, Confetti og Gimpville. Ansvarlig hos kunde var markedssjef Lars Ruud og salgssjef Christian Gottchalk.

Se kampanjecaset her.

Øvrige vinnere i Social Media Awards:

• Beste kundeengasjement i sosiale medier: DNB
• Beste sosiale medier-plattform: Sparebank 1
• Beste sosiale medier-byrå/rådgiver: Dist Creative
• Beste sosiale medier-tweet/post: Statsminister Jens Stoltenberg
• Beste krisehåndtering i sosiale medier: Statsminister Jens Stoltenberg
• Beste sosiale medier-wild card: Wordfeud/Håkon Bertheussen
• Årets sosiale medier-personlighet: Hans-Petter Nygård-Hansen