Vant sølv og bronse i Clio

AD i Scholz & Friends, Jens-Petter Wærnes vant både sølv og bronse i Miami med en en utedørskampanje for puslespillprodusenten Ravensburger.

6063 2254f original
6064 27e77 original


Wærnes og hans makker Erik Dagnell fra berlinbyrået Scholz & Friends vant i to kategorier i Clio Awards: Sølv i selve utendørskategorien, og bronse i kategorien Innovative Media.

Wærnes har tidligere vunnet priser i blant annet London International Awards og Cannes Lions. Da han tidligere i år sendte oss puslespill-løsningene uttalte han følgende:
– Tyskere elsker å bygge. Og så liker de å rive ned slik at de kan sette igang med å bygge nytt. Så vi produserte 3 veldig store versjoner av ulike puslespillbokser med kjente, tradisjonelle motiver. Deretter ble dukene installert på forskjellige byggelocations i Berlin.

Byrå: Scholz & Friends Berlin
Kunde: Ravensburger
AD-team: Jens-Petter Wærnes og Erik Dagnell