Vant stort i Webby awards
Konkurransesesongen har allerede gjort MediaFront rike på priser. Nå har digitalbyrået blitt æret i Webby Awards med jobber for Uteseksjonen og Kreativt Forums Stellakonkurranse.
Webby awards er alle onlinereklamekonkurransenes mor. Konkurransen priser nettsider og -løsninger, med to priser i hver kategori: The Webby Award og The People's Voice Award.
MediaFront vant to Webby Awards for sin jobb for Uteseksjonen, én i kategorien Website og én i kategorien Interactive Advertising. Jobben er utviklet i samarbeid med Kitchen reklamebyrå.
I sistnevnte kategori vant MediaFront både Webby Award og The People's Choice Award med «One Minute Analysis», utviklet i samarbeid med McCann for Kreativt Forums Stellakonkurranse i 2007.
Også jobbene «SOL comments» for SOL og «Se min kjole» for Fretex var nominert. Jobben for Fretex er også utviklet i samarbeid med Kitchen og Einar film. Byrået hadde hele fem nominasjoner i Interactive Advertising og ble med det byrået i verden med flest finaleplasser i kategorien.
Webby Awards arrangeres av The International Academy of Digital Arts and Sciences. Konkurransen oppsto i 1996, da nettet fremdeles var i støpeskjeen.
Prisene deles ut 8. juni i New York.
Se vinnerne her:
MediaFront har tidligere i år vunnet i Andy Awards og Art Directors Club, og er i tillegg innlemmet i Communation Arts Interactive Design Annual.