Vant Tett På med MIX

Med en kampanje for MIX er det Alexander Reklamebyrå som vinner det første tertial i Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» 2019.

93940 ecffc original
Utdrag fra kampanjen (annonse fra MIX Straume).
93941 b673d original
Marius Wold og Ying Hau.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Med en meget lokal styrt kampanje ønsket MIX å fortelle folk rundt alle sine 130 MIX-butikker at de er den lokale isbutikken, og at de tilbyr alt av softis, kuleis, milkshakes, frapper, smoothies og småis. Kampanjen foregikk i mars og det kreative uttaket gikk ut på å vise målgruppen at man allerede da kunne begynne å hygge seg med sommerlige aktiviteter som å stå på vannski, spille volleyball eller kjøpe seg en is eller milkshake.

Kampanjen skulle nå alle i alderen 18-60 år. De yngste gjennom sosiale medier og de eldre via dynamiske display- og printannonser i lokalaviser hvor en MIX-butikk holder til.

– Vi i MIX har sett og erfart at nordmenn vil ha is hele året. Da må vi i MIX gi dem det, selv om det er mars, skiføre og minus 20 grader ute. Derfor lagde vi kampanjen Isbutikken er åpen allerede i mars, sier AD Line Aas i Alexander Reklamebyrå.

– Vi vil gjerne rette en stor takk til alle folka i MIX som var med på å gjøre denne kampanjen så personlig og lokal som mulig. Uten dem så hadde dette bare blitt en vanlig kampanje som ikke hadde blitt så godt lagt merke til i det lokale miljøet, sier markedsansvarlig Lena Nydal Vidnes i MIX.

Kampanjen var å se i Amedia Marked sine lokalaviser, i tillegg til Facebook, Instagram og Snapchat.

Amedia Markeds Christine Aannerud, som også sitter i Tett På-juryen, har følgende å si om vinnerbidraget.

– Dette er både en kreativ og lokal kampanje som bruker Amedia Marked sine flater på en effektiv måte og dermed når en solid dekning mot en bred målgruppe. Gratulerer til Alexander Reklamebyrå!

Vinnerteamet består av konsulent Marius Wold, AD Line Aas og kreativ leder Ying Hau.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising Week i 2020. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2020.