VFX-studioet Expanse sikter mot USA etter OL-reklame for NBCUniversal

NBCUniversal skal i gang med høstkampanjen for OL i Paris, og jobben med de visuelle effektene gikk til Expanse, i sterk konkurranse med Emmy-vinner Zoic Studios i LA.

Peyton

I filmen kommer den tidligere storheten innen amerikansk fotball, Peyton Manning, flygende i en gigantisk baguette høyt over Paris, med et glass rødvin i hånden. Han ønsker velkommen til Paris, hjem til fransk brød, vin og nå OL. Mens han snakker, hopper fallskjermhoppere ut og danner de olympiske ringene over byen. Seerne blir deretter brått flyttet til et styrerom, hvor det avsløres at Manning står og pitcher denne fantasirike baguette-ideen til en gruppe forvirrede markedsføringsledere.

Filmen vil gå på NBCUniversals lineære, sosiale og digitale plattformer gjennom høsten, og er en del av en større kampanje hvor flere kjendiser vil dukke opp.

Se filmen her.

– Vi fikk lyst på flere jobber som dette, så vi håper reklamen blir godt mottatt slik at vi kan delta i flere slike produksjoner, sier Fredrik Fottland, VFX produsent i Expanse.

Kampanjen var et samarbeid mellom Peyton Manning’s Omaha Films og produksjonsselskapet Coed i NYC. Medeier og regissør hos Coed, Sam Stephens, har nylig har flyttet til Oslo. Han forteller:

– Vi fant en perfekt VFX-partner i Expanse. Dette er en vinn-vinn for alle. Jeg får introdusere nye kunder til det norske markedet og Expanse får bruke sine ferdigheter og humor, som er i verdensklasse, til å gjøre det umulige mulig.

Gigantiske brød-luftskip er bare begynnelsen.

– Før denne filmen ble levert, var vi allerede i gang med vårt andre samarbeid, forteller Fredrik.

Damijan Saccio, medeier og produsent hos Coed, legger til:

– Jeg føler at dette er bare begynnelsen på et langt og spennende samarbeid mellom Coed og Expanse. Jeg gleder meg til å se hva vi får til sammen.