VG best i Aftenposten

Dinamo vant Aftenpostens Best-kåring for reklamebyråer i april med en annonse for VG.

9242 b9c5c original

I sin begrunnelse for valget av Dinamo sier juryen: «Annonsen kommuniserer budskapet tydelig. Den røde pennen er et fint og relevant symbol for den type journalistikk som avisen ønsker å bli mer kjent for. Teksten er godt skrevet og forsterkes av symbolikken i annonsen. Kommunikasjonsformen kler budskapet spesielt godt. En god annonse for VG som griper fatt i en viktig dimensjon av det mediehuset ønsker å stå for.»

Vinnerteamet bak annonsen bestod av:
Art Director: Mattis Bentzen
Tekstforfatter: Morten Andresen
Kreativ leder: Ivar Vereide
Formgiver: Jannike Flaten
Rådgiver: Anniken Hallan
Prosjektleder: Anita Engen Hjelset
Fotograf: Rune Kongsro

Aftenposten arrangerer Best for 14. gang i år. Kriteriene for å bli vurdert i konkurransen er at annonsen skal ha en bærende idè, være engasjerende, ha et klart og tydelig budskap, være bedre fordi den står i avis og Best fordi den står i Aftenposten.

Som månedsvinner får Dinamo en helsides annonse i Aftenposten. Den kan benyttes til egenprofilering eller byrået kan velge å gi den til en av sine eksisterende kunder. Samtlige månedsvinnere er automatisk kvalifisert som finalister til BEST 2009, hvor en folkejury stemmer fram vinneren. Premien er fem helsider i morgen- eller aftenutgaven. Annonseplassen, som har en verdi på rundt en million kroner, gis samlet til en av vinnerbyråets kunder. Den kampanjen som velges, vil være gjenstand for effektmålinger gjennomført av Aftenpostens analysemiljø.


Annonse: