VG og E24 tar plass på Flytoget

Suser inn som nyhetsleverandører samtidig som Flytoget media tar over reklamesalget på egne skjermer og flater.

VG E24 FLYTOGET 1xx
Redaksjonell prosjektleder for lyd og video i VGTV, Camilla Brække og Ahmed Fawad Ashraf, leder av E24s videosatsing. Foto: Bjørnar Konglevoll Bekkevard, VGTV

– Vi har hatt lyst til å samarbeide med Flytoget lenge, og denne kontrakten er vi utrolig glade for å lande. Flytogets skjermer passer som hånd i hanske med våre nyhetsprodukter. Vi gleder oss til å vise frem all den gode journalistikken vår til de reisende, formidlet på en levende, visuell, effektiv og moderne måte, sier Camilla Brække, redaksjonell prosjektleder for lyd og video i VGTV.

Tar over driften av skjermene

Flytoget tar i disse dager over driften av skjermene selv (fra JCDecaux) og sikter seg inn på et premium marked med både forretnings- og ferie og fritidsreisende. Etter en anbudsprosess falt Flytogets valg på VG og E24 som sine nye nyhetsleverandører.

– Med nyhetsleveranser fra VG og E24 er vi sikre på at vi får markedets beste nyhetsprodukt til våre reisende på farten. Vi gleder oss veldig til å kunne tilby kundene våre relevant og spennende innhold på innovative måter, sier leder for Flytoget media, Ingar Jorunnsøn.

Nyheter, økonomi- og næringsjournalistikk

På skjermene vil de reisende kunne se «VG Nyheter», som er løpende videonyheter med det siste og viktigste innen innenriks, utenriks og sport. «E24 Nyhetene» er det eneste videoproduktet i Norge som serverer det siste og viktigste innen økonomi- og næringslivsjournalistikk.

– Flytogets reisende kan glede seg over at E24 vil oppdatere dem på de viktigste næringslivsnyhetene fra tidlig på morgenen, og utover dagen. Økonominyheter kan være komplekse, men våre journalister er dyktige i å forklare både snakkiser og tyngre saker på en lettfattelig måte. Vi gleder oss til å samarbeide med Flytoget, og gi deres kunder godt innhold på reisen, sier Ahmed Fawad Ashraf, som leder videosatsingen i E24.

Satser tungt på videoinnhold

Landets største nyhetsdestinasjon, VG, når allerede over 2 millioner brukere daglig.

– Det er viktig for VG å vise tilstedeværelse der folk ferdes. For å opprettholde vår posisjon som Norges fremste nyhetsdestinasjon, er tilstedeværelse på digitale skjermer i det offentlige rom viktig for å fortsette å ha denne posisjonen. Vi ser frem til et godt samarbeid med Flytoget, sier leder for forretningsutvikling i VG, Torill Nikø.

VG satser tungt på videoinnhold. I tillegg til nyhetsleveransene fra VG og E24, vil også explainer-videoer på aktuelle saker fra nyhetsbildet i «VG Forklarer» være en del av menyen, samt underholdningsnyheter fra «VG Rampelys» og innhold fra VGTVs programavdeling bli en del av innholdsmiksen på Flytogets skjermer.