Vinnerne av byrå- og produksjonstaggen er kåret!

Sølvtaggens reklamebyråserie og produksjonscup er avsluttet og på toppen troner henholdsvis Try/Apt og MediaFront. Hele 60 byråer har kjempet om tittelen.

12582 3d093 original
12583 aa107 original

Mer enn 148 jobber har vært påmeldt under årets konkurranse, og blitt vurdert av en tung faglig jury med juryformann i Sølvtaggen, Helge Tennø, i spissen.

– To av de største og mest effektive norske miljøene stikker av med seieren i år igjen. Denne gangen med ett minst like stort forsprang som sist - og det er et imponerende forsprang disse to legger bak seg. Det mest spennende en kan si om det er vel at Dinamo, kom som ei kule i desember og mest sannsynlig vil være «the one to watch» i 2009, sier Tennø.

Klar margin Try/Apt vant årets byråtagg med en klar margin og har samlet poeng jevnt og trutt gjennom hele 2008. De to byråene som i 2007 gikk sammen med ambisjoner om å bli Norges ledende internettbyrå har på langt vei lykkes med sine mål.

– Vi gleder oss stort over plasseringene på Byråtaggen 2008. For oss er dette en bekreftelse på at ekteskapet mellom Try og Apt er fruktbart og vellykket, sier daglig leder i Apt, Kristian Bye.

Veldig fornøyde MediaFront vinner Produksjonstaggen andre år på rad, og befester sin posisjon som Norges ledende interaktive reklame og - designbyrå.

– Vi er storfornøyde. Det digitale produksjonsnivået i Norge er høyt, så dette viser at MediaFront jevnt over leverer meget bra. Vi i MediaFront higer alltid etter å levere vårt beste, og ingen prosjekter er for små eller for store. Det kan vi si oss fornøyde med i 08, sier kreativ leder i MediaFront, Mathias Friis.