Vinnerne av byrå- og produksjonstaggen er kåret!
Sølvtaggens reklamebyråserie og produksjonscup er avsluttet og på toppen troner henholdsvis Try/Apt og MediaFront. Hele 60 byråer har kjempet om tittelen.
Mer enn 148 jobber har vært påmeldt under årets konkurranse, og blitt vurdert av en tung faglig jury med juryformann i Sølvtaggen, Helge Tennø, i spissen.
– To av de største og mest effektive norske miljøene stikker av med seieren i år igjen. Denne gangen med ett minst like stort forsprang som sist - og det er et imponerende forsprang disse to legger bak seg. Det mest spennende en kan si om det er vel at Dinamo, kom som ei kule i desember og mest sannsynlig vil være «the one to watch» i 2009, sier Tennø.
Klar margin Try/Apt vant årets byråtagg med en klar margin og har samlet poeng jevnt og trutt gjennom hele 2008. De to byråene som i 2007 gikk sammen med ambisjoner om å bli Norges ledende internettbyrå har på langt vei lykkes med sine mål.
– Vi gleder oss stort over plasseringene på Byråtaggen 2008. For oss er dette en bekreftelse på at ekteskapet mellom Try og Apt er fruktbart og vellykket, sier daglig leder i Apt, Kristian Bye.
Veldig fornøyde MediaFront vinner Produksjonstaggen andre år på rad, og befester sin posisjon som Norges ledende interaktive reklame og - designbyrå.
– Vi er storfornøyde. Det digitale produksjonsnivået i Norge er høyt, så dette viser at MediaFront jevnt over leverer meget bra. Vi i MediaFront higer alltid etter å levere vårt beste, og ingen prosjekter er for små eller for store. Det kan vi si oss fornøyde med i 08, sier kreativ leder i MediaFront, Mathias Friis.