Vipps skal bli synlige over hele landet med Retail Factory

– Vi gleder oss til å farge Norge oransje sammen med Norges mest anbefalte merkevarer, sier byråleder Tommy Stiansen og kunderådgiver Joachim Breen i Retail Factory.

IMG 98603x
Fra venstre: Markedshode Vipps Anette Hyttemoen, Rådgiver Joachim Breen, Markedshode Vipps Caroline Nilsen, Leder Marked & Merkevare Vipps Lars Istre og Byråleder Tommy Stiansen.

Etter å ha gjennomført en byråpitch, har Vipps inngått et samarbeid med retail- og merchandisingspesialistene i Retail Factory om å øke synligheten til betalingsløsningen i butikker og andre utsalgssteder over hele landet. Utrullingen vil starte allerede i år, og rulle på videre gjennom 2022.

– Vi gleder oss til å farge Norge oransje! Å jobbe med Norges mest anbefalte merkevarer forplikter selvsagt, men vi har både kunnskapen, folkene og strukturene som skal til for at dette blir en suksess, sier byråleder Tommy Stiansen og kunderådgiver Joachim Breen i Retail Factory.

Målet for utrullingen er å gjøre Vipps til et enda mer naturlig valg som betalingsløsning i alle former for fysisk handel.

– Vipps gjør det i dag enklere for norske forbrukere å handle i butikk og alle former for fysisk handel. Gjennom å være synlig i flest mulig kjøpsøyeblikk ønsker vi å øke kjennskapen og minne Ola og Kari Nordmann på at de kan betale med Vipps overalt, også i mange fysiske butikker, sier leder for marked & merkevare i Vipps, Lars Istre.

Anette Hyttemoen som er ansvarlig for partner- og butikkaktivering i Vipps, sier de valgte Retail Factory som partner både på bakgrunn av deres erfaring og den gode kjemien.

– Retail Factory har noen av de dyktigste, mest erfarne folka i bransjen, som har spesialisert seg på merchandising og retail. I tillegg har de logistikken på plass som gjør det mulig å gjennomføre en så omfattende utrulling over hele landet.

– Én annen avgjørende faktor er kjemien! Vi skal kunne jobbe sammen i et partnerskap med åpne kort, trygghet og raske pasninger – som kollegaer bare på forskjellig kontor. Vi gleder oss veldig til å Vippsifisere Norge sammen med dem, sier hun.

Om Retail Factory

Retail Factory er en del av JCP-familien, som tillegg består av selskapene JCP Event, JCP PRAD, JCP Travel og JCP Arena. Kommunikasjonshuset teller i dag totalt 80 ansatte i Norge.