Visma Software velger seg en tante

Før jul gjennomførte Visma Software en pitch med fem reklamebyråer, der Tante Randi gikk seirende ut.

Tante Visma 1x

Med over 400 ansatte og 1,2 milliarder i omsetning, er Visma Software et av de største selskapene i Visma-konsernet. De tilbyr programvare og tjenester innen økonomi, finans, lønn & HR og Business Intelligence.

Villen Olander, Head of Brand & Marketing, forteller at jobben til deres nye byrå blir å posisjonere Visma Software som den fremste driveren for digitalisering og effektivitet i bedriftsmarkedet.

– I 2021 er ca 10 prosent av våre kunder 100 prosent i skyen, resten av kundene har en kombinasjon av skybaserte og lokalinstallerte løsninger. Men i 2024 skal dette tallet være femdoblet og derfor gjennomførte vi en pitchprosess med flere svært dyktige byråer, hvor valget falt på Tante Randi. Vi opplevde at Tante Randi viste god forretningsforståelse samtidig som de utfordret oss og viste evne til å tenke kreativt rundt våre problemstillinger. For meg er det kritisk at vårt kreative konsept er basert på reell innsikt, og her imponerte Tante Randi med sin godt etablerte prosess, Slabberas, for finne kjernen av våre utfordringer, sett fra kundens perspektiv.

Nevø Tore Woll blir kundeansvarlig for Visma Software.

– Nordmenn er helt i teten av digitalisering på hjemmebane, men er midt på treet med en gang vi kommer på jobb. Det å kunne jobbe med markedslederen, og være med å hjelpe bedrifter i Norge få realisert potensialet sitt, er en givende oppgave som samfunnet vil dra stor nytte av. I tillegg til et hårete forretningsmål som krever kommunikasjon som treffer hjertet, det kler en tante.

Tante Randi vil jobbe tett med Red, som er det nye mediebyrået til Visma Software.