Warner Bros. Discovery og Clear Channel skapte premierefølelse på Oslo S
I høst lanserte Warner Bros. Discovery en storstilt kampanje på Oslo S for å lansere høstens serier og programmer. Målet var å fange oppmerksomheten til publikum og få dem til å tune in på TVNorge eller strømme på Max.
– Vi ønsket å vise frem programmene våre og samtidig gi folk en engasjerende opplevelse som bygger på vårt mantra «underholdning til folket», sier Rebecka Hoberg, Marketing Manager i Warner Bros. Discovery
Oslo S, med rundt 200.000 daglige forbipasserende, ble valgt som den ideelle plasseringen for stuntet. Kampanjen bestod av en stor impact-vegg som fremhevet TVNorges programmer, samt to mobile adshel dekket i gullpaljetter. For å forsterke premierefølelsen ble området rammet inn med en rød løper som ledet publikum mot installasjonen.
Popkorn til folket
Midt i kampanjen ble det arrangert et event som virkelig satte stemningen: Tre promotører i pent premiereantrekk delte ut gratis popkorn til forbipasserende. Popkornmaskinen og begere var nøye profilert med TVNorge/Max-logoer, og eventet tiltrakk seg stor oppmerksomhet. I løpet av fire timer ble det delt ut hele 720 liter popkorn, noe som skapte liv og røre rundt installasjonen.
Med skisser fra Warner Bors. Discovery, utviklet Clear Channel den kreative utformingen av kampanjen, med et fokus på å skape visuell effekt og engasjement. Senior Manager Create and Engage i Clear Channel, Isabel Davis Brodtkorb, forteller at målet var å lage en installasjon som fanget oppmerksomheten til folket på en unik måte.
– Den store veggen, adshelene og den røde løperen ga hele området en premierefølelse, og vi så at mange delte bilder og videoer på sosiale medier. Kampanjen ble en stor suksess og fikk positiv respons fra både publikum og bransjen, forteller Brodtkorb.