Westerdalsstudenter med jubileums-Cola
Som de eneste studentene i Europa, fikk studenter ved Westerdals tidligere i år oppdraget med å lage sitt eget uttrykk til den ikoniske flasken til Coca-Cola. Avdukingen av utstillingen foregår i dag på Østbanehallen.
I forbindelse med at colaflasken fyller 100 år, ble grafisk design-studenter ved Westerdals Oslo ACT invitert til å designe jubileumsflasken for Coca-Cola, som eneste studenter i verden.
Coca-Cola organiserte oppdraget som en konkurranse, og alle designforslagene stilles ut i Østbanehallen i hele sommer, samt i Coca-Colas hovedkvarter i Atlanta.
I dag, torsdag kl 12.30 åpnes utstillingen og vinnerdesignet offentliggjøres av kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises, Cathrine Stang Lund.
Stang Lund forklarte tanken bak da oppdraget ble gitt i mars.
– Vi er stolte av historien til vår konturflaske. Vi gjennomfører nå en kampanje for å feire nettopp den posisjonen den har fått, både i populærkulturen og alles hverdagsliv.